سطوح و گوشه‌هایی در خانه‌ها وجود دارد که اغلب تمیز کردن آن‌ها را فراموش می کنیم باید مراقب باشیم و آن‌ها را به خوبی ضدعفونی کنیم.

ضدعفونی منظم کدام اشیا و مکان‌ها لازم است؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، در هر خانه‌ای گوشه‌هایی وجود دارد که بیشتر از جاهای دیگر منبع انتشار میکروب‌های مضر است که باید تمیز کردن آن‌ها با مواد ضدعفونی کننده در اولویت قرار گیرد.

همه ما نحوه تمیز کردن حمام، وسایل آشپزخانه وجاهای دیگر را به اندازه کافی می‌دانیم، اما ممکن است تمیز کردن برخی از مکان‌هایی که ممکن است منبع باکتری‌های مضر باشند را فراموش کنیم.

اشیا و مکان‌های پر از باکتری را به طور منظم ضدعفونی می‌کنید؟

دستگیره درها

وقتی از بیرون وارد خانه می‌شویم، اولین کاری که انجام می‌دهیم این است که دست‌هایمان را بشوریم ولی از تمیزکردن دستگیره درها که پر از خاک است و مستعد میکروب، غافل می‌شویم.

بعضی از بچه‌ها تمایل دارند دستگیره‌های در را گاز بگیرند که با این غفلت، می‌توانیم برای آن‌ها مشکل‌ساز باشیم!

اشیا و مکان‌های پر از باکتری را به طور منظم ضدعفونی می‌کنید؟

کیسه‌های خرید

معمولاً بعد از اینکه خرید کردنمان از بقالی تمام شد، کیسه‌های خرید را روی پیشخوان می‌گذاریم. در طول مسیر و قبل از رسیدن به خانه هم این کیسه‌ها به سطوح مختلفی مثل آسانسور برخورد می‌کنند. علاوه بر این قبل از ما در محیط‌های متعدد دیگر مانند کارگاه تولیدی، انبار، فرایند حمل و نقل هستند.

پس تصور این موضوع که چیزی که خریدیم می‌تواند با انواع باکتری‌ها آلوده بشود و تا روی پیشخوان آشپزخانه هم جای خودش را پیدا کند، دور از ذهن نیست.

اشیا و مکان‌های پر از باکتری را به طور منظم ضدعفونی می‌کنید؟

ظروف نگهداری میوه و سبزیجات

میکروب‌ها و هاگ‌های بسیار کوچکی وجود دارند که اصلاً بعید نیست به ظروف نگهداری میوه و سبزیجات چسبیده باشند و خودشان را به سطح میوه‌ها و سبزیجات برسانند که اگر به سطح آن‌ها برسند، از بین بردن کامل آن‌ها تقریباً غیر مکن است. پس بهتر از قراردادن محصولی داخل ظرف‌های نگهداری، آن‌ها را بشوریم.

اشیا و مکان‌های پر از باکتری را به طور منظم ضدعفونی می‌کنید؟

تلفن‌های همراه

انواع مختلفی از باکتری‌ها روی تلفن‌های همراه ما زندگی می‌کنند و این یعنی وسیله‌ای که روزانه بارها به آن دست می‌زنیم به ضدعفونی منظم نیاز دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید