این روزها با سرمایه‌گذاری‌هایی که مردم روی رمزارزها می‌کنند مساله امنیت این سرمایه گذاری به دغدغه‌ای عمومی‌ تبدیل شده است. در این گزارش به معرفی انواع کیف‌های پول برای نگه‌داری ارز های دیجتال می‌پردازیم.

انواع کیف پول برای کار با رمزارز ها

حتماً می دانید که یکی از اولین ملزومات ضروری برای فعالیت در دنیای رمزارز ها، داشتن یک کیف پول ارز دیجیتال می باشد. در واقع، کلید واژه های خصوصی و عمومی در کیف پول ذخیره می شوند تا بتوانید معاملات خودتان را از طریق فناوری بلاکچین انجام دهید. این کیف پول ها، انواع مختلفی دارند که با توجه به عملکردشان در پنج گروه زیر قرار می گیرند:

۱_ کیف پول های موبایل

این دسته از کیف پول ها، به شکل اپلیکیشن موبایل بوده و برای معاملات کوچک طراحی شده اند. به این معنا که می توان خرید های جزئی تر را از طریق موبایل و به کمک این کیف ها انجام داد. از آنجا که این نوع از کیف پول ها، مطمئن ترین و ایمن ترین گزینه موجود نیستند، توصیه می شود که حتماً یک نسخه پشتیبان از دارایی‌های خودتان تهیه کنید و در مکانی امن نگهداری نمایید. ضمن اینکه بهتر است، همه رمزارز خود را در آن ها نگذارید و تنها بخش کوچکی از سرمایه را برای خریدهای روزمره به درون کیف پول موبایل منتقل کنید.

انواع کیف پول برای کار با رمزارز ها

کیف پول های موبایل برای ارز دیجیتال

۲_ کیف پول های آنلاین

دسترس پذیری، یکی از ویژگی های برتر این کیف پول ها نسبت به کیف پول موبایل می باشد. در حقیقت، اگر از کیف پول موبایلی استفاده کنید و گوشی شما خراب شود، بایستی به سراغ نسخه پشتیبان و یا تعمیر گوشی بروید. در حالی که با بهره گیری از کیف پول آنلاین، می توانید از دستگاه های مختلف به اینترنت متصل شده و اطلاعات رمزارز موجود در کیف پول خودتان را مشاهده نمایید. اما، همچنان در معرض تهاجم هکرها می باشید. از این رو، یک رمز عبور قوی برای آن در نظر بگیرید تا کمی از این بابت ایمن تر شود.

۳_ کیف پول های دسکتاپ

نسبت به دو مورد قبل، دارای ایمنی بیشتری می باشد. اما ،هنوز هم خطر ویروس و بدافزار وجود دارد که میتوانید از آنتی ویروس مناسب برای مقابله با آن ها کمک بگیرید. گزینه مناسبی برای استفاده تازه کاران است. به این نکته مهم توجه داشته باشید که اگر هارد دیسک کامپیوتر خراب شود، در صورتی به رمزارز های خودتان دسترسی خواهید داشت که بتوانید اطلاعات هارد را بازیابی کنید. بنابراین، گرفتن پشتیبان از اطلاعات و ذخیره آن در مکانی امن، امری ضروری می باشد.

انواع کیف پول برای کار با رمزارز ها

کیف پول های سخت افزاری رمزارز

۴_ کیف پول های سخت افزاری

معمولاً، شکل ظاهری این کیف پول ها، شبیه فلش مموری بوده و از طریق USB به کامپیوتر متصل می شوند. اطلاعات ارز دیجیتال رمزنگاری شده، به صورت آفلاین بر روی این کیف پول ها نگهداری می شود. از این جهت که دائماً به اینترنت وصل نیستند، ایمن ترین کیف پول ها به شمار می روند. البته، قیمت آنها کمی بالاتر بوده و ممکن است که برای مبتدیان بازار کریپتوکارنسی ها، مقرون به صرفه نباشد.

۵_ کیف پول های کاغذی

کلید واژه های خصوصی کیف پول، قابل چاپ هستند! معمولاً، کیف پول های این مدلی (کاغذی)، می توانند برای افرادی که به سمت سرمایه گذاریهای بلند مدت و معاملات کمتر تمایل دارند، توصیه شوند. کلید های چاپ شده بر روی کاغذ را از طریق روش‌هایی مانند QR اسکن می کنند.

در نهایت، این شما هستید که با توجه به میزان سرمایه گذاری و بودجه خودتان، گزینه مناسب را انتخاب می کنید. پیشنهاد می کنیم که با کلیک بر روی آدرس اینترنتی www.arencrypto.com به سایت آرن کریپتو مراجعه فرمایید و از مشاوره های سودمند کارشناسان این مجموعه در رابطه با دنیای رمزارز ها، بهره مند شوید.

انواع کیف پول برای کار با رمزارز ها

مجموعه آرن کریپتو

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید