باتوجه به مرزی بودن هرمزگان و ارتباط با کشورهای همسایه، کنترل ورود مسافر از این کشورها و گرفتن تست کرونا از مسافران در راستای تشخیص سریع و شناسایی به موقع بیماران مبتلا، توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دیگر دستگاه‌های مسوول در استان در دستورکار باشد.

خطر کرونای «لامبدا» در هرمزگان / مبتلایان باید قرنطینه کامل شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا هرمزگان گفت: قرنطینه کامل بیماران و مناطقی از استان که سویه ویروس کرونای لامبدا در آن دیده می‌شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

علی رئوفی چهارشنبه شب در نشست فوق‌العاده ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به لزوم سرعت بخشی در واکسیناسیون در راستای ایجاد ایمنی نسبی در برابر ویروس کرونا افزود: با توجه به احتمال ابتلای بیشتر افراد جوان به ویروس جهش یافته کرونای لامبدا، واکسیناسیون افراد جوان در استان نیز، در اولویت باشد.

وی بیان داشت: همچنین باتوجه به مرزی بودن هرمزگان و ارتباط با کشورهای همسایه، کنترل ورود مسافر از این کشورها و گرفتن تست کرونا از مسافران در راستای تشخیص سریع و شناسایی به موقع بیماران مبتلا، توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و دیگر دستگاه‌های مسوول در استان در دستورکار باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان اظهارداشت: فرمانداران در همه شهرستان‌های استان نشست‌های فوق‌العاده ستاد شهرستانی مدیریت کرونا را تشکیل دهند و گزارش عملکرد و اقدام‌ها را به دبیرخانه ستاد استانی ارائه کنند.

رئوفی با تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی مدیران مربوطه و فرمانداران در خصوص پیشگیری از بیماری کرونا ادامه داد: قبل از ورود سویه جهش یافته ویروس کرونا با عنوان لامبدا، به کشور باید با آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی، حساسیت و آمادگی لازم در مردم برای مقابله با این ویروس ایجاد تا بیماری کنترل و از آن پیشگیری شود.

وی بر لزوم رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک، فاصله فیزیکی و اجتماعی و نبود تجمع ها گفت: کنترل شدید همه مبادی ورودی و خروجی و مرزهای هرمزگان باید در اولویت باشد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید