قنبری با اشاره به سابقه چهار دهه‌ای روحانی در انقلاب و مسئولیت‌های مختلف در نظام گفت: آقای روحانی آبرو و اعتبارش را وسط گذاشت که کشور و نظام در بدترین شرایط حفظ شوند. ما حتی در ماجرای ملی شدن صنعت نفت هم تحریم‌ها امروز آمریکا و البته مشکلی مثل کرونا را نداشتیم.

چه کسی می‌خواهد روحانی را محاکمه کند؟

سلام نو سرویس سیاسی: حرف امروز و دیروز نیست، بخشی از تندروهای اصولگرا مدت‌ها است که دنبال محاکمه حسن روحانی، رییس جمهور پیشین، هستند. کلیدواژه‌ای که روزی ابزار فشار به دولت بود و امروز ابزاری برای انداختن تمام مشکلات کشور گردن رییس دولتی که دیگر بر سر کار نیست.

دوران حسن روحانی که به پایان رسید موج جدیدی از فشارها علیه او آغاز شد و طیف‌های رادیکال اصولگرا خواستار محاکمه او شدند. در یک نمونه بسیج دانشجویی هفت دانشگاه‌ تهران در نامه ای به رئیس قوه قضائیه خواستار رسیدگی به عملکرد هشت ساله‌ روحانی و محاکمه وی شدند.

در یک نمونه دیگر ظاهرا بیش از ۵۰۰ هزار نفر از دانشجویان، طلاب و اقشار مختلف مردم با امضای نامه‌ای از حسن روحانی به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی شکایت کردند.

به طور خلاصه دلیل اصلی شکایت این گروه‌ها از روحانی این است که او اختیارات فوق‌العاده‌ای داشته اما به ملت خسارت‌های جبران ناپذیری زده است.

اما آیا حسن روحانی محاکمه خواهد شد؟ داریوش قنبری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش به سلام نو می‌گوید: چه کسی می‌خواهد روحانی را محاکمه کند؟ این گونه اظهارنظرها اظهار نظرهای جناحی است و چندان نسبتی با حقایق کشور ندارد. روحانی در شرایط جنگ اقتصادی کشور را اداره کرد و اجازه نداد کشور تبدیل به ونزوئلا شود و هدف گذاری آمریکایی‌ها محقق شود و مردم علیه نظام به خیابان بیایند.

وی ادامه داد: روحانی در این شرایط کشور را مدیریت کرده و از بحران ترامپ عبور داد، هرچند مردم دچار مشکل اقتصادی غیرقابل انکاری شدند. باید به کسی که در چنین شرایطی کشور را اداره کرده دست‌مریزاد گفت نه اینکه چنین اظهارنظرهایی را مطرح کرد. متاسفانه این در حال تبدیل شدن به رویه است که هر مسئولی که مسئولیت را تحویل می‌دهد به شکل بدی بدرقه می‌شود.

این نماینده پیشین مجلس درباره نارضایتی مردم از دولت روحانی، به خصوص در روزهای پایانی گفت: عامل اصلی نارضایتی مردم تحریم بود و روحانی با مدیریت شرایط توانست از شدت ناراحتی‌ها بکاهد چون آمریکا دنبال نارضایتی جدی‌تر بود. نباید به جای تحریم کنندگان روحانی را متهم کرد و دنبال محاکمه کسی بود که در شرایط جنگی مسئول دفاع از کشور بوده است. این صحبت‌ها در واقع همسویی با تحریم کنندگان است و مشکلی از کشور حل نمی‌کند.

قنبری با اشاره به سابقه چهار دهه‌ای روحانی در انقلاب و مسئولیت‌های مختلف در نظام گفت: آقای روحانی آبرو و اعتبارش را وسط گذاشت که کشور و نظام در بدترین شرایط حفظ شود. ما حتی در ماجرای ملی شدن صنعت نفت هم تحریم‌های امروز آمریکا و البته مشکلی مثل کرونا را نداشتیم.

وی ادامه داد: آقای روحانی واقعا بدشانسی آورد وگرنه در سایه تدبیر چهار سال نخست ریاست جمهوری خود اوضاع را مدیریت کردند و کشور را از فصل هفتم منشور ملل متحد خارج کردند و به همین دلیل در دور دوم با رای بیشتری پیروز شدند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب سرآغاز تمام مشکلات را قدرت گرفتن ترامپ دانست و گفت: مشکل از جایی آغاز شد که خرد گریزی به نام ترامپ در آمریکا به قدرت رسید و به تمام تعهدات بین‌المللی پشت‌پا زد و کشور ما را به شکل ناخواسته به سمت یک جنگ اقتصادی برد و این جنگ را به کشور ما تحمیل کرد. امروز هم گرچه باز هم تحریم هستیم ولی در مجموع شرایط ما در دنیای خارج بسیار بهتر از شرایط آن زمان است.

وی ادامه داد: می‌بینیم که امروز ما از نظر افکار بین‌المللی تحت فشار نیستیم و حتی توانستیم در مقاطعی آمریکا را از منظر بین‌المللی منزوی کنیم، این در حالی است که در دوره قبل در تمام قطعنامه‌هایی که شورای امنیت صادر کرد دوستان ما هم علیه ایران رای دادند.

کد خبرنگار: ۹
۱۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    3 1
    مرگ بر ضد ولایت فقیه مرگ بر مفسدین
  • ناشناس IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    2 1
    تو دیگه زر نزن امسال شما هم در این منجلاب بوجود امده سهیم هستید شما هم باید محاکمه بشین .
  • کلهر IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    3 2
    آقای نسبتاً....اگه کشور به ختر افتاد گندی بود که روحانی زد مگه رهبر ‌عزیزمان نگفت به آمریکایی‌ها عتمینان ندارم چرا گوش نکرد این آدم خودخواه فلان فلان شده
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    3 2
    قنبری بیخود کرده باید روحانی محاکمه بشه
  • . IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 0
    بیش از 80% مردم ایران ...
  • انقلا بی IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 1
    من محاکمه اش می کنم
  • ناشناس IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۳۰
    0 0
    باید نمکی هم محاکمه شود به خاطر داروکرونا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید