یکی از برنامه های طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در کشور، تعیین تکلیف و برنامه ریزی برای فعال سازی معادن استان های مختلف بر اساس مزیت نسبی منطقه ای است که پس از بررسی کارشناسی در استان کهگیلویه و بویر احمد سلستین، گچ و بوکسیت به عنوان پتاسیل های معدنی برای تهیه گزارش های تخصصی توسط مشاور طرح مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت.

معادن سلستین شهرستان بهمئی استان کهگیلویه و بویر احمد، آغازی که به آستانه انجام رسید

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی؛ پس از بررسی های کلینیکی و کارشناسی با حضور در کارگروه های معدنی طرح احیا در سازمان صمت استان و استانداری، برنامه ریزی برای نحوه فعال سازی این معادن در دستور کار قرار گرفته و بالاخره نهایی و مصوب شد.

از طریق مجری طرح احیا (شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران) طرح های پیش امکان سنجی برای معرفی و نحوه سرمایه گذاری معادن سلستین، بوکسیت و گچ تهیه و در قالب فراخوان اطلاع رسانی لازم انجام شد.

پس از ارزیابی و تعیین سرمایه گذار با تعریف نیازهای لازم و تکمیل مستندات مرتبط با پیاده سازی طرح و بازدیدهای کارشناسی مشترک، با حمایت سازمان های مرتبط با موضوع و معاونت امور اقتصادی استانداری، در هفته دولت ضمن صدور مجوزهای لازم توسط سازمان صمت استان و تخصیص زمین در شهرک صنعتی شهرستان بهمئی، با حضور مقامات استانی رسماً کلنگ زنی کارخانه فرآوری سلستین برای تولید کربنات استرنسیوم به ظرفیت ۳۰ هزار تن طی دو فاز و اشتغال نهایی مجموع ۳۰۰ نفر در منطقه کمتر توسعه یافته کشور انجام شد که موجبات افزایش ارزش افزوده ماده معدنی و جلوگیری از خام فروشی و مهمتر اینکه فعال سازی و توسعه معادن سلستین را در پی خواهد داشت.

برای معادن بوکسیت نیز جمع بندی لازم برای نحوه فعال سازی انجام و سرمایه گذار نیز مشخص شده که در حال نهایی شدن مذاکرات و بررسی های فنی جهت طراحی برای احداث یک واحد فرآوری از طریق طرح احیا در منطقه چرام دردست اقدام می باشد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید