یک کارشناس بازار سهام گفت: روند بازار بستگی به انتشار اوراق با نرخ بهره بالایی دارد که قرار است توسط بانک مرکزی منتشر شود. اگر بانک مرکزی اقدام به این کار کند قطعا زیان بزرگی را به بازار سهام و سهامداران وارد می‌کند.

تهدید بانک مرکزی برای بورس / پیش بینی وضعیت بورس برای هفته آینده

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بازار سهام در روزهای گذشته با روندی متعادل بود اما در دو روز معاملاتی، شاخص کل بورس و نمادهای شاخص‌ساز بازار با عرضه و اصلاح رو به رو شدند. به عقیده برخی از کارشناسان بازار سرمایه شکل‌گیری روند اصلاحی در بازار طبیعی است و بعد از چند روز این روند متعادل خواهد شد.

امروز آخرین روز معاملاتی هفته جاری، روند بازار سهام تا حدی متعادل شد و برخی از نمادهای شاخص‌ساز هم با تقاضا و رشد همراه شدند اما با توجه به تحرکات فعلی بازار هفته آینده به چه صورت خواهد بود؟

مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سهام درباره روند بورس برای هفته آینده به تجارت‌نیوز گفت: روند بازار بستگی به انتشار اوراق با نرخ بهره بالایی دارد که قرار است توسط بانک مرکزی منتشر شود. اگر بانک مرکزی اقدام به این کار کند قطعا زیان بزرگی را به بازار سهام و سهامداران وارد می‌کند. وی در این باره می‌گوید: بهتر است تا بانک مرکزی قبل از انتشار این اوراق با فعالان بازار سهام مشورتی کند تا از خطر احتمالی که متوجه بازار سرمایه است جلوگیری کند.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: با توجه به سیگنال‌هایی که بورس در چند روز گذشته دریافت کرده است، روند شاخص را در محدوده یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد می‌بینیم. همچنین گروه فلزات اساسی و زراعت به نظر می‌رسد هفته آینده پیش‌رو باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • امیرحسین IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۱
    1 1
    عمدا نرخ اوراق را افزایش می دهند تا بازار سرمایه بریزد.زودتر فرد هماهنگ با وزیر اقتصاد را در بانک مرکزی بنشانید تا تصمیمات اقتصادی روی یک ریل حرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید