به گفته رجبی مشهدی حدود ۸۰۰ هزار مشترک ما جز مشترکان پرمصرف هستند که این مشترکان پول بشتری برای مصرف برق باید پرداخت کنند.

علت افزایش ناگهانی قبض برق برخی از مشترکان چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سخنگوی صنعت برق کشور در خصوص چرایی افزایش ناگهانی قبض برق برخی از مشترکان توضیحاتی ارائه داد.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران و سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به افزایش قیمت قبوض برق مشترکان نسبت به دوره قبل گفت: ما هیچ اصلاحیه‌ای برای قبوض برق مشترکان نداشته‌ایم و فقط افزایش ۷ درصدی تعرفه‌ که از اول اردیبهشت ماه اعمال شده، در قبوض در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: براین اساس  فقط برای مشترکان پر مصرف که حدود ۱۴ درصد هستند، قبوض برق  ۲۶ درصدی محاسبه خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق کشور  بیان کرد: آن دسته از مشترکانی که بیش از دو برابر الگو یعنی ۶۰۰ کیلووات ساعت در ماه برق مصرف دارند، میزان برق مازادی را که مصرف می‌کنند، به طور متوسط با نرخ خرید برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر محاسبه می‌شود، یعنی بهای برق این مشترکان به ازای هر کیلووات ساعت ۸۰۰ تومان است.

به گفته رجبی مشهدی حدود ۸۰۰ هزار مشترک ما جز مشترکان پرمصرف هستند که این مشترکان پول بشتری برای مصرف برق باید پرداخت کنند.

او افزود: امسال با توجه به آغاز زودرس فصل گرما و  افزایش استفاده از کولرها و کولرهای گازی، تعرفه برق مصرفی مشترکان افزایش داشته است.

رجبی مشهدی در پایان گفت: توان مصرفی کولر گازی استاندارد، حدود چهار برابر کولرهای آبی است و این امر با توجه به افزایش پلکانی قیمت برق، می‌تواند بسیار حائز اهمیت باشد و تا هفت برابر موجب افزایش هزینه‌های برق مصرفی می شود. در دوره گرم تابستان با توجه به افزایش برق ما اطلاع رسانی انجام دادیم، اما به طور کلی امسال با توجه به افزایش دما قبوض برق افزایش داشته است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید