در بخشی از پیام این هنرمند پیشکسوت آمده است: هنر، آموزگار سخاوت و کیمیای جان‌بخشی و گنجینه‌ی سعادت است. امیدواریم از این بخشش مینوی، چراغی به آینده برافروزید.

علی نصیریان به وزیر جدید ارشاد پیام داد

به گزارش سلام نو به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، علی نصیریان هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون به محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم پیام داد. متن این پیام بدین شرح است:

«به گواه تاریخ، هنر در سرزمین سربلند ما، پرهیمنه و هیبت‌بخش بوده است و میراثی اگر به مانایی باقی‌ست، حکماً به گوهر هنر است. کهن سرزمین ما؛ ایران، اگر به همه‌ی تاریخ، زخمی بر تن داشته است و دارد، به نوشداروی هنر، رویینه‌تن است و فضیلت و فرهیختگی این خاک، ریشه در معرفت و مهارت و مجاهدت، هنرمندانی دارد که به آبادی و اعتبار و اعتلای انسان اندیشیده‌اند و در صحرای جهل و کویر گمراهی، رستگاری انسان را آرزو کرده‌اند. از این روست که تجسم تاریخ، بدون احصاء و ابقای مواریث هنری و نکوداشت آداب و آیین، هنرمندان و بی‌توجه به گرانمایه آثار آن‌ها ممکن نخواهد بود. شرح شریف هنر و هنرمند را می‌توان از نظر معمار سخن حضرت سعدی نیوشید که: «هنرمند هرکجا که رود قدر بیند و در صدر نشیند»...

جناب آقای محمدمهدی اسماعیلی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرسندیم که در این نوهمراهی با هم در آیینه خواهیم نگریست که مشحون از راستی و رستگاری است و آرزومندیم که در این هم‌نوردی بیش از پیش به ارتفاع عشق و اوج آگاهی نزدیک شویم که راه دور است و دشوار. هنر، آموزگار سخاوت و کیمیای جان‌بخشی و گنجینه‌ی سعادت است. امیدواریم از این بخشش مینوی، چراغی به آینده برافروزید و از پس ایامی که به اعتزاز روزافزون هنر و ارجمندی هنرمند خواهیم اندیشید، به مانایی نام و نشان خویش در خاطره‌ی هنر این سرزمین باقی بمانید. ایدون باد بدین تفال که:

هرآنکه جانب اهل وفا نگه دارد
خداش در همه حال از بلا نگه دارد

علی نصیریان»

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید