رهبر انجمن درون حزبی ‌آزادی مجلس نمایندگان آمریکا از درخواست مجدد جمهوری‌خواهان این مجلس برای استیضاح بایدن و بلینکن به علت اتفاقات رخ داده در نتیجه خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان خبر داد.

جمهوری‌خواهان به دنبال استیضاح بلینکن و بایدن

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: "اندی بیگز"، رهبر انجمن درون حزبی آزادی مجلس نمایندگان آمریکا در یک نشست خبری در کنگره گفت: ما قاطعانه خواستار استعفای جو بایدن، رئیس جمهوری هستیم. ما همچنین به دنبال استیضاح آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا هستیم چون بر این باوریم که او مقصر پیشامدهای افغانستان است.

"کلی هیگینز" از اعضای کنگره نیز در این نشست خبری گفت که سه قطعنامه کنگره را روز سه شنبه به صحن مجلس فرستاده و در آن خواستار استعفای بایدن و دو تن از مشاوران ارشد نظامی، لوید آستین، وزیر دفاع و مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا شده است.

وی گفت: درخواست برای استعفای رئیس جمهور فعلی یک امر خیلی ناگوار است. امروز صبح سه قطعنامه ارائه دادم که خواستار استعفای رئیس جمهور، وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش بود.

هیگینز افزود: رئیس جمهوری باید به صورت داوطلبانه کناره گیری کند و راه برای روی کار آمدن کامالا هریس، معاونش هموار شود. ممکن است که بایدن عقل درست و حسابی نداشته باشد و به همین دلیل دلسوزی برای کناره‌گیری داوطلبانه او از قدرت نیاز است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید