محیا دهقانی چندی پیش در مجموعه «همبازی» نقش دختری افغان را ایفا کرد؛ کاراکتری که روایتگر گوشه ای از دغدغه ها و سرنوشت دختران افغان بود.

پرده‌برداری عجیب خانم بازیگر از شرایط فیلم‌برداری در دوران کرونا / ما نگران جانمان هستیم

 محیا دهقانی چندی پیش در مجموعه «همبازی» نقش دختری افغان را ایفا کرد؛ کاراکتری که روایتگر گوشه ای از دغدغه ها و سرنوشت دختران افغان بود.

پایتخت نام سریال نام آشنا و محبوب ایرانی است. پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم است که در 6 سری ساخته و از تلویزیون پخش شد.  فصل اول سریال پایتخت  در نوروز ۱۳۹۰ از شبکه ۱ سیما پخش شده‌است. در نوروز سال ۱۳۹۲ فصل دوم مجموعه پایتخت پخش شد. پایتخت ۳ در نوروز ۱۳۹۳ و پایتخت ۴ در رمضان ۱۳۹۴ پخش شد.

بازیگر سریال پایتخت

پایتخت ۵ در نوروز سال ۱۳۹۷ و پایتخت ۶ در نوروز سال ۱۳۹۹ پخش شد. قسمت ۱۶ سری ششم پایتخت در ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ پخش شد و قسمت پایانی این سری در ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ پخش شد. این مجموعه داستان زندگی یک خانواده مازندرانی را روایت می‌کند.

محیا دهقانی بازیگر سریال پایتخت

محیا دهقانی چندی پیش در مجموعه «همبازی» نقش دختری افغان را ایفا کرد؛ کاراکتری که روایتگر گوشه ای از دغدغه ها و سرنوشت دختران افغان بود.

محیا دهقانی درباره ی دشواری کار در شرایط کرونا تصریح کرد: در حال حاضر در سه پروژه مشغول کار هستم. متاسفانه دغدغه ای که دارم این است که همچنان در معرض خطر قرار دارمو من و همکارانم نگران جان‌مان هستیم؛ در حالی که به نظرم وقتی مجوز ساخت پروژه ای داده می شود، باید تمام عوامل واکسینه شوند؛ اما انگار این مساله اهمیتی ندارد. مشکل اینجاست که من به عنوان یک بازیگر مجبورم ماسکم را دربیاورم و با استرس جلوی دوربین قرار بگیرم و این استرس همچنان با من همراه باشد.

او به حرفهایش اضافه کرد، «متاسفانه فردی در این زمینه پاسخگو نیست. اگر هم اتفاقی بیفتد می گویند خب سر کار نمی رفتی و اهمیت نمی دهند. در حالی که ما نمی توانیم به دلیل اینکه نظارتی بر روی این مسئله وجود ندارد، چرخه زندگی مان را از کار بیندازیم.

واکسینه شدن بازیگر سریال پایتخت

بازیگر «پایتخت» در ادامه در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست به دلیل شرایط کاری واکسینه شود؟ توضیح داد: هر بار مساله واکسیناسیون را مطرح کردم، گفته اند لیست داده ایم و در دست اقدام است. در حال حاضر سر کاری هستم که تیم عوامل به دلیل مشکل کرونا تغییر می کنند و ادامه فیلمبرداری انجام می شود، ولی وقتی بازیگر مبتلا می شود، یا آفیش را تغییر می دهند یا مجبورند دوره درمان را بگذراند. موضوع این است که باید واکسیناسیون انجام شود تا زمانی که این اتفاق نیفتاده، نباید به گروه اجازه کار داده شود. تنها راه چاره واکسینه کردن است و ما کج دار و مریز جلو می رویم.

دهقانی درباره حضور در سریال «نجلا ۲» که در آن جایگزین سارا رسول زاده ـ بازیگر اصلی سریال ـ شده است و ریسک پذیرش این کاراکتر، اظهار کرد: خانم رسول زاده گفته بودند نمی خواهند سریال کار کنند و در شبکه نمایش خانگی کار می کردند. حضور من قطعا در این شرایط ریسک بزرگی است اما پذیرفتم. به هر حال وقتی بازیگر تغییر کند، شرایط و موقعیت هم تغییر می کند. فصل یک «نجلا» ۱۵ قسمت بود اما فصل دو ۳۰ قسمت است. فکر می کنم از پس نقش برمی آیم و آن را پذیرفتم و تا امروز فکر می کنم کار بد نشده است. اما در نهایت این مخاطبان هستند که باید سریال را ببینند و نظر بدهند. تیرماه این کار کلید خورد، در شرایط سختی با کار قرارداد بستم چرا که اصلا زمانی برای تمرین نداشتم، اما چالش جدیدی برایم بود.

بازی در سریال همبازی

این بازیگر که در ماه های گذشته در سریال «همبازی» شبکه دو ایفای نقش داشته و کاراکتر دختری افغان به نام «روشنا» را ایفا کرده است، درباره ی این نقش و دغدغه هایی که از دختران افغان به تصویر کشیده شد، اظهار کرد: «روشنا» در این سریال پیام و نماد دختر بی پناه و بی وطن افغان بود که من خودم را در آن چالش قرار دادم تا بتوانم از پس آن نقش بربیایم. خیلی برایم مهم بود. روشنا نماد دختر افغانی بود که در شرایط سخت قرار می گیرد که این چالش برای من اولویت داشت. این کاراکتر دغدغه من بود و دغدغه من این نبود که با کدام بازیگر همبازی می شوم یا کارگردان کار کیست.  

دهقانی سپس گفت: ما انسان ها به زندگی کردن محکوم شدیم اما خداوند یک آزادی در این دنیا به انسان ها داده است اما آنها این آزادی را از هم می گیرند. آزادی که نمی توانی تصمیم بگیری، در خانه ات تحقیر می شوی، آزادی بیان نداری. من یک دیالوگی در سریال داشتم و می گفتم «ما افغان ها، وطن نداریم، یک جای دیگر به دنیا می آییم، جای دیگر درس می خوانیم، جای دیگر ازدواج می کنیم و بچه دار می شویم.» خود این یک درد است که بشر خودش سر خودش می آورد.

تجربه خاص در سریال پایتخت

دهقانی در پایان این گفت و گو از «پایتخت» که در فصل چهارم آن حضور داشت و به ایفای نقش پرداخت، یاد کرد و گفت: در حال حاضر خبری از «پایتخت» ندارم، اما باید بگویم تجربه خاصی بود. همکاری دوستانه ای با عوامل «پایتخت» داشتم که در آن همه یکدل و صمیمانه کار را پیش می بردند و مثل یک خانواده بودند. همان گونه که در جلوی دوربین دیده می شود در پشت کار نیز این همدلی وجود داشت و دیده شد. سر هر پروژه ای که می روی آدم ها خودشان را تافته جدا بافته از دیگران می دانند و در نهایت این مساله، در خروجی کار تاثیر می گذارد، اما در «پایتخت» چیزی که یاد گرفتم همدلی بود و خانم غفوری و آقای مقدم در این فصل از کار به من لطف داشتند و اجازه دادند این حس خوب را تجربه کنم.
 

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید