انس حقانی رهبر ارشد طالبان گفت: دولت جدید افغانستان در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

تشکیل دولت جدید در مراحل پایانی خود است / نتیجه نهایی را به زودی اعلام می کنیم

به گزارش  سلام نو به نقل از ایرنا، طالبان اعلام کرد که تشکیل دولت جدید افغانستان در مراحل پایانی است، زیرا ایالات متحده آخرین نیروهای خود را از این کشور خارج کرد.

حقانی با تایید اینکه دولت جدید افغانستان در روزهای آینده اعلام خواهد شد افزود، هنوز برای گفتن اینکه اعضای کابینه چه کسانی هستند زود است.

وی خاطر نشان کرد که روند تشکیل دولت جدید را ۹۰ تا ۹۵ درصد پوشش داده ایم و نتیجه نهایی را در چند روز آینده اعلام خواهیم کرد.

اگرچه حقانی از ارائه اسامی اعضای کابینه خودداری کرد اما وب سایت اردو پوینت گزارش داد که عبدالغنی برادر رییس کنونی دفتر سیاسی طالبان به عنوان وزیر خارجه و ملا محمد یعقوب به عنوان وزیر دفاع دولت جدید افغانستان انتخاب شده اند.

سخن از تشکیل دولت جدید افغانستان در حالی مطرح می شود که آخرین هواپیمای نظامی آمریکا که ساعت ۲۴ دوشنبه به وقت افغانستان فرودگاه کابل را ترک کرد، ژنرال "کریس دوناهو" و "راس ویلسون" بعنوان آخرین نظامی و سفیر و دیپلمات آمریکایی در هواپیمای «C ۱۷» از این کشور خارج شدند اما این خروج چالش‌های زیادی را برای مردم این کشور بجا گذاشت.

ژنرال کنت مکنزی فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکایی‌ شب گذشته پس از آخرین پرواز هواپیمای نظامی آمریکا پایان ماموریت رسمی این کشور را در افغانستان اعلام کرد.

آمریکا پس از ۲۰ سال حضور در افغانستان که به گفته مکنزی ۲ هزار و ۴۶۱ نظامی این کشور در مناطق مختلف افغانستان کشته و ۲۰ هزار نفر دیگر زخمی شدند، کابل را ترک کرد. طالبان با پرواز این هواپیما از باند فرودگاه وارد آن شد و با شلیک هوایی شادمانی کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید