وزیران امور خارجه کرواسی و جمهور آذربایجان طی تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان آغاز به کار وی را تبریک گفتند.

تماس تلفنی وزیران خارجه کرواسی و جمهور آذربایجان با امیرعبداللهیان

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، در تماس تلفنی بعد از ظهر امروز گردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه کرواسی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که برای تبریک کسب رای اعتماد از سوی ایشان صورت گرفت، موضوعات مرتبط با حوزه روابط دوجانبه و همچنین روابط کشورمان با اتحادیه اروپایی مورد گفتگو وتبادل نظر قرار گرفت.

در بخش روابط دوجانبه دوطرف با تاکید بر ضرورت گسترش همکاریهای دوجانبه در حوزه های مختلف، در خصوص موافقت نامه های تشویق وحمایت متقابل از سرمایه گذاری، همکاری های گمرکی و همچنین امضاء برنامه اجرایی مبادلات فرهنگی بین ایران و کرواسی، گفتگو و موافقت خود با عملیاتی ساختن توافقات  انجام شده را اعلام کردند. 

 امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی همچنین مواضع کشورمان در خصوص مذاکرات وین را تشریح و تاکید کرد: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره ای باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد، همچنین آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام میتواند با ملت ایران صحبت کند.

در گفتگوی بعدی جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه اخذ رای اعتماد و اغاز بکار ایشان را تبریک گفت.

امیر عبداللهیان نیز ضمن تشکر از تبریک وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اعلام آمادگی ایران برای ارتقاء همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده در این کشور را مورد تاکید قرار داد.
  
وزیر امور خارجه کشورمان همچنین ضرورت احترام  به مرزهای بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خواستار حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز از طریق سیاسی و مسالمت آمیز شد.

وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در این تماس تلفنی  بر گسترش همکاریهای فیمابین در همه ابعاد تاکید و خواستار مشارکت هرچه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده و همچنین همکاریها در حوزه ترانزیت گردید و  گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد. 

وزرای امورخارجه دوکشور همچنین از یکدیگر برای سفر به پایتختهای دو کشور  در کوتاه ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند دیدار حضوری آنها در اسرع وقت محقق شود.

31131

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید