در این گزارش با نحوه پاک کردن لکه‌های عرق زرد پیراهن سفید آشنا خواهید شد.

ترفندی ساده برای پاک کردن لکه‌های عرق از روی پیراهن سفید

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا،ما عاشق لباس‌های سفید خود هستیم، اما متأسفانه در فصل گرما با عرق کردن به راحتی لباس‌های رنگ روشن مخصوصا سفید با لکه‌های زرد در زیر بغل یا دور گردن خراب می‌شوند. هیچ راه فراری از آن وجود ندارد همه عرق می‌کنند، به خصوص وقتی هوا گرم باشد، حتی اگر دئودورانت خود را همیشه در دست داشته باشید! وقتی درجه حرارت بالا می‌رود، متأسفانه واکنشی که هنگام تماس دئودورانت با نمک ناشی از عرق شما ایجاد می‌شود باعث ایجاد لکه‌های زرد می‌شود. اما خوشبختانه اگر از این ترفند آسان استفاده می‌کنید، مجبور نیستید لباس‌های زرد رنگ خود را بیرون بیندازید! شما فقط به چند مورد ساده نیاز دارید.

وسایلی که شما نیاز دارید:

سرکه سفید ۲۵۰ میلی لیتر

۵۰۰ میلی لیتر آب گرم

جوش شیرین ۱۲۰ گرم

۱ قاشق غذاخوری نمک

۱ قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن

اینطوری باید انجام اش بدید:

مرحله اول:

سرکه و آب گرم را در یک کاسه یا سطل مخلوط کنید. لباس را داخل سطل قرار دهید و بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه خیس بخورد. سرکه همچنین به مبارزه با بوهای نامطبوع کمک می‌کند، بنابراین شما با یک تیر دو نشان می‌زنید.

مرحله دوم:

جوش شیرین، نمک و پراکسید هیدروژن را در یک کاسه شیشه‌ای یا سنگی با هم مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. لباس را از سطل آب و سرکه با دقت بیرون بکشید. آن را صاف روی یک حوله قرار دهید و سپس خمیری را که درست کرده اید روی لکه‌های زرد بمالید. پراکسید هیدروژن اطمینان می‌دهد که لباس دوباره سفید می‌شود و جوش شیرین و نمک نیز با هم کار می‌کنند و لکه‌ها را از الیاف لباس پاک می‌کنند. اجازه دهید این مخلوط کار خود را به مدت ۲۰ دقیقه انجام دهد.

مرحله سوم:

لباس را مانند معمول بشویید و بگذارید خشک شود. پیراهن سفید شما بار دیگر سفید برفی می‌شود!

سازگار با محیط زیست

بنابراین، برای از بین بردن این لکه‌های زرد نیازی به خرید محصولات گران قیمت نیست و مزیت دیگر: همه مواد لازم برای این محلول سازگار با محیط زیست هستند. به علاوه، سرکه، جوش شیرین و پراکسید هیدروژن به طور کلی برای تمیز کردن بسیار مفید هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید