وزیر دفاع عراق گفت: ما از ترکیه خواستیم تا پیشنهادات و قراردادهایی را برای خرید (پهپاد) «بایراکتار تی بی ۲»، ۱۲ فروند بالگرد تهاجمی «تی -۱۲۹» و ۶ فروند پهپادهای دفاعی، مطرح کند و برای خرید پهپاد بایراکتار به توافق رسیدیم.

توافق عراق با ترکیه برای خرید پهپاد از این کشور

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق از تمایل این کشور برای خرید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد)، بالگردهای تهاجمی و تسلیحات پیشرفته از ترکیه خبر داد.

عناد سعدون در گفتگو با یک شبکه تلویزیونی محلی گفت: ما از ترکیه خواستیم تا پیشنهادات و قراردادهایی را برای خرید (پهپاد) «بایراکتار تی بی ۲»، ۱۲ فروند بالگرد تهاجمی «تی -۱۲۹» و ۶ فروند پهپادهای دفاعی، مطرح کند و برای خرید پهپاد بایراکتار به توافق رسیدیم.

عناد با اشاره به اینکه پهپادهای بایراکتار ترکیه بسیار پیشرفته هستند و موفقیت چشمگیری به دست آورده‌اند، افزود که این پهپادها جهت مبارزه برضد داعش «مفید خواهند بود».

وی پیشتر با حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی ۲۰۲۱ (IDEF'۲۱) که در ۱۹ آگوست در استانبول برگزار شد، با «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه دیدار کرده بود.

این در حالی است که «مهدی تقی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق پیشتر گفته بود که آمریکا به فشار بر بغداد به منظور عدم انعقاد قرارداد تسلیحاتی با دیگر کشورها ادامه می‌دهد.

وی تاکید کرد: آمریکا مانع از خرید سلاح پیشرفته از سوی عراق می‌شود و به بغداد فشار می‌آورد که به سوی دیگر کشورها برای خرید تسلیحات پیشرفته حرکت نکند.

این نماینده پارلمان عراق گفت: بسیاری از شرکت‌های بین المللی آماده تجهیز و فروش سلاح پیشرفته به عراق با قیمتی به مراتب کمتر از واشنگتن هستند، اما آمریکا مانع عقد هرگونه قراردادی می‌شود.

مهدی تقی افزود: آمریکا از سال ۲۰۰۳ تا به امروز در راستای تضعیف عراق از حیث تسلیحات نظامی حرکت کرده است. ایالات متحده، عراق را از نظر نظامی در تنگنا و محاصره قرار داده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید