در جلسات، کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش دهید. از کارکنان خود بخواهید تا نظرات خود را در مورد آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه می‌خواهند انجام دهند به اشتراک بگذارند. از آن‌ها بپرسید چه چیزی می‌تواند سطح استرس آن‌ها را کاهش دهد؟

کارفرمای خدمتگزار چه کسی است و چگونه می توانیم یکی از آن‌ها باشیم؟

روش­های بی­شماری وجود دارد که از طریق آن‌ها یک مدیر می‌تواند به اعضای گروه خود در جهت موفقیت شغلی کمک کند، اما مطالعات اخیر نشان می‌دهد که نوع خاصی از کارفرمایان در زمان همه‌گیری محبوب تر هستند: کارفرمایان خدمتگزار. این واژه نوع کارفرمایی را توصیف می‌کند که استرس افراد را کاهش می‌دهد و توجه کسانی را که مستقیما به آن‌ها گزارش می‌دهند جلب می‌کند. کارفرمایان خدمتگذار ترکیبی از یک مشاور راهنمایی، یک مدافع جامعه و یک ابرقهرمان در زندگی واقعی هستند و در این دوران همه‌گیری، از نظر حرفه‌ای و شخصی در بهبود رفاه کارکنان مهارت دارند. در مطالعه ای مشخص شد رهبران تجاری که به نیازهای احساسی کارکنان توجه می‌کنند و آن‌ها را در جهت یک هدف مشترک متحد می‌کنند، تفاوت مثبتی ایجاد کردند و به کارگران کمک کردند تا در محل کار خود مشارکت داشته باشند و به اجتماعات خود کمک کنند.

۵ روش برای تبدیل شدن به یک کارفرمای خدمتگزار

۱. نیازها و اهداف کارگران خود را درک کنید

هنگامی که شخصی به اهداف شما علاقه واقعی نشان می‌دهد، احساس شادابی می‌کنید. شما نیز می‌توانید همان توجه را به کارگرانی که مستقیما به شما گزارش می‌دهند، بدهید. با کارکنان خود جلسات منظمی ترتیب دهید و در طی آن از آن‌ها در مورد وضعیت شخصی و کاری آن‌ها سوال کنید و موانع فعالیت‌های حرفه‌ای آن‌ها را برطرف کنید و بیش­تر در کنار آن‌ها باشید. ارتباط با کارکنان به‌صورت جداگانه یکی از عناصر مهم نقش کارفرمای خدمتگزار است. برای مشاغل کوچک، مدیر ممکن است بتواند هفته‌ای یک یا دو بار در یک زمان اختصاصی برای ارزیابی و ارج نهادن به هر کارمند با آن‌ها ارتباط برقرار کند. برطرف سازی نیازهای عاطفی مدیران با کارکنان از اهمیت زیادی برخوردار است. صرف‌نظر از این موضوع، هدف ایجاد یک ارتباط واقعی است که نیازهای عاطفی کارکنان را برآورده می‌کند.

۲. بیشتر گوش کنید، کمتر صحبت کنید

در جلسات، کمتر صحبت کنید و بیشتر گوش دهید. از کارکنان خود بخواهید تا نظرات خود را در مورد آنچه اتفاق می‌افتد و آنچه می‌خواهند انجام دهند به اشتراک بگذارند. از آن‌ها بپرسید چه چیزی می‌تواند سطح استرس آن‌ها را کاهش دهد؟

۳. هوای کارکنان خود را داشته باشید

در محیط‌های کاری غیراصولی، هرکسی به دنبال منافع خود است. کارفرمایان خدمتگزار با حمایت از کارکنان خود این الگو را شکستند. کارکنان خدمتکار به کارگران خود هنگام شکست کمک می‌کنند و آن‌ها را بیشتر مورد سرزنش قرار نمی‌دهند. این کارفرمایان در کنار کارکنان خود هستند و به آن‌ها قدرت می‌دهند تا کارهایی را که برای برآوردن انتظارات آن‌ها لازم است انجام دهند. به‌ویژه در دوران همه‌گیری، کارکنان اغلب می‌ترسند که به‌اندازه کافی پیشرفت نمی‌کنند و تولید کافی ندارند. هنگامی که ترس وارد صحنه می‌شود، احتمالا کارکنان مضطرب می‌شوند و شما به‌عنوان یک کارفرمای موفق باید این استرس را آن‌ها دور کنید.

۴. احساسات خود را بیان کنید

مدیرانی که نیازهای عاطفی را بیان می‌کنند، زمینه را برای کارکنان فراهم می‌آورند تا آن‌ها نیز بتوانند نگرانی‌های خود را بدون ترس بیان کنند. به‌هرحال همه افرادی که با آن‌ها کار می‌کنید یک انسان هستند، درست مثل شما.

۵. اهداف مشترکی ایجاد کنید که باعث شود کارکنان کمتر احساس تنهایی کنند

ویژگی بارز کارفرمایان موفق و خدمتگزار این است که جامعه‌ساز باشند و دستیابی به اهداف مشترک چیزی است که مردم را به هم نزدیک می‌کند. کارفرمایان خدمتگزار تمایل دارند گروه خود را با ایجاد یک هدف مشترک که محکم و واقعی است، متحد کنند. هدف می‌تواند این باشد که بهترین عملکرد مالی را داشته باشند. داشتن یک هدف واحد، انرژی متقابل را تقویت می‌کند.

یک کارفرمای خدمتگزار چگونه باید از سلامت روان خود محافظت کند؟

حضور در کنار کارکنان به این معنا نیست که باید مرزهای خود را از بین ببرید و اجازه دهید در هر زمان با شما تماس بگیرند. همچنین به این معنا نیست که شما در هر شرایطی از آن‌ها دفاع کنید و قطعا به این معنا نیست که از خواسته­های خود صرف‌نظر کنید زیرا نمی خواهید کسی را تحت فشار قرار دهید. برای جلوگیری از لغزش در رفتار آن‌ها، توصیه می‌شود که اهداف مدیریتی خود را به‌صورت ماهانه برنامه‌ریزی کرده و به آن‌ها پایبند باشید. یک برنامه ماهانه برای خود ایجاد کنید و به آن پایبند باشید. پیشرفت خود و وضعیت روحی، جسمی و احساسی خود را در پایان هر هفته ارزیابی کنید. اگر احساس می‌کنید که کارهای شما بسیار زیاد هستند یا منجر به خستگی می‌شوند، اهداف خود را برای ایجاد بار سبک‌تر تغییر دهید. همچنین مطمئن شوید که برای مراقبت از خود وقت می‌گذارید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید