عمل لیزیک انقلاب عصر پزشکی در حوضه بینایی و چشم است. این عمل شما را برای همیشه از دست عینک خلاص می‌کند و دیگر لازم نیست که از لنزهای طلب پر خطر استفاده کنید. تنها با انجام مراقبت‌های پس از عمل برای همیشه از زدن عینک رهایی یابید.

مراقبت‌های بعد از انجام عمل لیزیک

این روزها و با زیاد شدن میزان استفاده افراد از گوشی موبایل و کامپیوتر شاهد این هستیم که تعداد افرادی که به نزدیک بینی یا دور بینی مبتلا می‌شوند رو به افزایش است. از این رو تعداد افرادی که از عینک استفاده می‌کنند در جامعه زیاد هستند. با همه این اوصاف افراد زیادی هستند که باید از عینک استفاده کنند، اما به دلایل شخصی دوست ندارند که با عینک در جامعه حاضر شوند. تا چند سال پیش بیشتر افرادی که عینک می‌زدند به دنبال راه حلی می‌گشتند تا بتواند بدون استفاده از عینک خوب ببیند برای همین اکثر افراد از لنزهای طبی استفاده می‌کردند. جالب است که بدانید استفاده از لنزهای طبی بسیار سخت است چرا که نیازمند مراقب‌های خاص و ویژه است. با گذشت زمان و با پیشرفت علم عمل لیزیک جایگزین استفاده از لنزهای طبی و عینک شد. امروزه افراد زیادی هستند که متقاضی انجام عمل لیزیک هستند تا دوباره بتوانند بینایی خود را به دست آورند. اگر شما هم جزو افرادی هستید که به انجام عمل لیزیک فکر می‌کنید پس با ما همراه شوید تا از بایدها و نبایدهای این عمل مطلع شوید.

عمل لیزیک به چه صورت است؟

عمل لیزیک نوعی عمل با لیزر است که در آن با برداشت لایه بسیار نازکی از سطح قرنیه شروع به انجام عمل می‌کنند و با استفاده از لیزر و هوش مصنوعی کامپیوتر شروع به رفع نقص‌های مربوط به دور بینی، نزدیک بینی و آستیک ماتیسم می‌کنند. این روش بسیار روش ساده‌ است و تقریباَ درد حس نمی‌شود. مدت زمان انجام این عمل سرپایی بین 10 دقیقه تا نیم ساعت است و احتیاج به بی‌هوشی ندارد و بیمار کاملاَ هوشیار است. بعد از انجام این عمل لازم نیست که روی چشم پانسمان گذاشته شود و فرد بدون اینکه مشکلی در دید داشته باشد مطب را ترک می‌کند. مسئله مهم این است که افراد باید بعد از انجام عمل از عینک آفتابی و عینک‌های مخصوصی که دکتر تجویز می‌کند استفاده کنند. زمان استفاده کردن از عینک مخصوص بین یک تا سه ماه بعد از انجام عمل است و پس از آن به صورت دل‌خواه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مراقبت‌های بعد از انجام عمل لیزیک کدام است؟

بعد از انجام عمل با چند نکته ساده می‌توان تا بهبودی کامل از چشم‌ها محافظت کرد.

· پس از انجام عمل به مدت یک هفته به هیچ عنوان نباید به موبایل، تلویزیون و یا کامپیوتر نگاه کرد چرا که چشم‌ها باید استراحت کنند تا سطح رویی قرنیه ترمیم شود.

· پس از انجام عمل تا یک هفته باید از رفتن به بیرون از خانه در ساعاتی از روز که هوا بسیار روشن و نور خورشید مستقیم است دوری شود.

· بلافاصله پس از انجام عمل باید عینک آفتابی بزنید و سپس از مطب یا بیمارستان خارج شوید تا از اشک کردن چشم‌ها بخاطر نور خورشید جلو گیری کنید.

· در طی دوران بهبود آرایش نکنید، شب زود بخوابید، چشمانتان را خسته نکنید، از قطره‌هایی که پزشک تجویز کرده سر ساعت استفاده کنید و عینک آفتابی فراموش نشود.

سخن پایانی

عمل لیزیک انقلاب عصر پزشکی در حوضه بینایی و چشم است. این عمل شما را برای همیشه از دست عینک خلاص می‌کند و دیگر لازم نیست که از لنزهای طلب پر خطر استفاده کنید. تنها با انجام مراقبت‌های پس از عمل برای همیشه از زدن عینک رهایی یابید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید