علیرضا عرب، کارآفرین و تولید کننده قارچ عقیده دارد که پرورش قارچ سودآور است اما با توجه به عدم حمایت مسئولین پیشنهاد می‌کند افراد وارد این شغل نشوند.

توسعه کسب و کار فقط با حمایت مسئولین ممکن است

 سلام نو _سرویس اقتصادی: پرورش قارچ کسب و کاری زود بازده است که نیاز به سرمایه اولیه زیادی هم ندارد. علاقه مندان به کار تولیدی در خانه می توانند با پرورش قارچ در منزل به سودی تضمین شده و منطقی دست پیدا کنند اما ورود به هر حرفه ای بدون داشتن اطلاعات کافی، ریسک کار را بالا می برد. اگر می خواهید کسب و کاری پر سود را با تولید یک محصول غذایی شروع کنید باید آموزش های لازم را ببینید. یک کارآفرین در شهرستان گرمسار که تولید کننده‌ی قارچ است در گفت‌وگو با سلام نو از تجربه‌ی تولید و پرورش قارچ می‌گوید.

 علیرضا عرب، کارآفرین و تولید کننده قارچ با بیان این‌که همراه با  تیم هشت نفره خود پرورشِ قارچ را شروع کرده است، گفت: با سرمایه اولیه مشغول به کار شدیم و در حال حاضر به درآمد نسبتاً پایدار دست یافته‌ایم، ما در حال حاضر می‌توانیم مازادِ تولید محصولات را در اطراف تهران به فروش برسانیم و با راه اندازی سالن های دیگر، تولید و پرورش قارچ خوراکی را در چهار استان دیگر در دست بگیریم.

وی با اشاره به این‌که پرورش قارچ سود خوبی دارد، اضافه کرد: قارچ‌ها محصولات آفت‌خیزی هستند به همین دلیل اگر نسبت به استریل کردن محیط و تنظیم دمای محیط کشت توجه صورت نگیرد ضرر زیادی را متوجه تولید کننده می‌کنند. 

این کارآفرین افزود: قارچ حساس ترین محصول در میان تولیدات کشاورزی است که در هر دوره از پرورش به یک دمای خاص نیاز دارد، اگر شوکِ سرمایی به قارچ  وارد نشود، دچار تعریق می شود و سپس آبِ قارچ تبخیر می شود و ضرر بسیاری به تولید کننده وارد می‌کند.

 عرب درباره‌ی وضعیت رسیدگی مسئولان کشور به کارآفرینان نوپا و حمایت از تولید داخلی گفت: کارآفرینان در صورتی می توانند کسب و کارشان را گسترش و توسعه بدهند که مسئولین حمایتشان کنند در غیر این صورت پرورش این شغل پردرآمد برای تولیده کننده مضر و  برای دلالان سودآور است.

کد خبرنگار: ۲۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید