لکه‌هایی که در نتیجه استفاده از عطرها بر روی لباس ایجاد می‌شوند ممکن است پس از گذشت زمان تغییر رنگ دهند و به لکه‌های زرد و یا قهوه‌ای تبدیل شوند که پاک کردن آنان بسیار سخت شود. بهترین کار این است که بلافاصله پس از ایجاد لکه بر روی لباس سعی کنیم آنرا از بین ببریم چرا که با گذشت زمان لکه بر روی لباس جا می‌اندازد.

چطور لکه عطر را از روی لباس پاک کنیم؟

گاهی اوقات به خاطر استفاده زیاد از حد از محصولات آرایشی و خوشبوکننده شاهد این هستیم که لکه‌های متعددی بر روی لباس‌ها باقی می‌مانند. گاهی ممکن است به دلیل استفاده غلط از عطرها و دئودورانت‌ها، لکه‌های زرد و گاهی روغنی بر روی لباس باقی بمانند. از بین بردن این لکه‌ها به نظر کار سخت و غیر ممکنی به نظر می‌رسد، اما در این مقاله قصد داریم با شما راهکارهای بسیار ساده‌ای را به اشتراک بگذاریم که با بهره بردن از آنان می‌توانید لکه‌های موجود بر روی لباس‌هایتان را از بین ببرید. ما با این کار قصد داریم که به شما کمک کنیم تا لباس مورد علاقه‌تان را از لکه‌ها پاک کنید و مجبور نباشید که ناچاراَ آن را دور بیندازید. با ما همرا باشید.

با چه روش‌هایی لکه عطر را از روی لباس پاک کنیم؟

لکه‌هایی که در نتیجه استفاده از عطرها بر روی لباس ایجاد می‌شوند ممکن است پس از گذشت زمان تغییر رنگ دهند و به لکه‌های زرد و یا قهوه‌ای تبدیل شوند که پاک کردن آنان بسیار سخت شود. بهترین کار این است که بلافاصله پس از ایجاد لکه بر روی لباس سعی کنیم آنرا از بین ببریم چرا که با گذشت زمان لکه بر روی لباس جا می‌اندازد. در این بخش می‌خواهیم چند روش از بین بردن لکه عطر را از روی لباس به شما معرفی کنیم.

۱. از عصاره لیمو استفاده کنید: عصاره لیمو به دلیل داشتن سطح بالا اسید سیتریک می‌تواند لکه لباس را از بین ببرد. علاوه بر این PH موجود در عصار لیمو بسیار کم است و به همین جهت قدرت پاک کنندگی را بالا می‌برد. عصاره لیمو را بر روی نقطه مورد نظر بمالید و اجازه دهید تا ۲۰ دقیقه استراحت کند. سپس با استفاده از نمک دانه درشت محلی که لکه‌ها اشباح شده‌اند را بپوشانید و ۵ دقیقه دیگر زمان دهید. سپس با یک اسفنج نرم لکه را بشویید و در آفتاب بیندازید تا از بین برود.

۲. از جوش شیرین استفاده کنید: چند قاشق جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر درآید. سپس خمیر ایجاد شده را بر روی محلی که لکه شده قرار دهید. اجازه دهید ۳۰ دقیقه استراحت کند و سپس با آب فراوان و پودر لباس شویی بشویید.

۳. از سرکه سفید استفاده کنید: سرکه دارای خواص اسیدی است که می‌تواند لکه‌های ایجاد شده در اثر عطر را از بین ببرد. برای از بین بردن لکه درون یک تشت مناسب با لباس، مقداری سرکه بریزید و لباس را از ناحیه‌ای که لکه شده درون آن قرار دهید. اجازه دهید ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت کند و سپس با پودر لباس شویی بشویید.

۴. از الکل استفاده کنید: الکل به دلیل اینکه یکی از بهترین و قوی‌ترین محلول‌های موجود در بازار است می‌تواند در از بین بردن لکه لباس به شما کمک کند. محل مورد نظر را با یک اسفنج نرم و با استفاده از الکل پاک کنید.

۵. از هیدروژن پراکسید استفاده کنید: هیدروژن پراکسید که جزو یکی از انواع سفید کننده‌ها است می‌تواند در روش شدن محل لکه به شما کمک کند. برای از بین بردن لکه می‌توانید با استفاده از هیدروژن پراکسید و صابون محل مورد نظرتان را عاری از لکه به وجود آمده کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید