قبل از هر چیز باید بدانید که ریزش مو روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ عدد نرمال است و مشکل تلقی نمی‌شود. اگر ریزش موهایتان بیشتر از این عدد است قصد داریم به شما چند راه کار برای کم کردن و یا درمان ریزش مو یاد دهیم.

برای درمان ریزش مو چه کار کنیم؟

آیا از ریزش مو رنج می‌برید؟

ریزش مو یکی از مشکلاتی است که همه آدم‌ها در دوره‌ای از زندگی از آن رنج می‌برند. ریزش مو در مردان در ابتدا و گاهی در اواخر دوره میان سالی شروع می‌شود که اگر سریعاً مشکل شناسایی شود و درمان آغاز شود امکان درمان ان وجود دارد. در خانم‌ها هم ریزش مو وجود دارد، اما بر خلاف آقایان که منجر به تاسی و کچلی می‌شود در خانم‌ها تاس شدن و کچلی خیلی کمتر دیده شده است. در خانم‌ها ریزش مو ابتدا با نازک شدن و کم پشت شدن مو آغاز می‌شود و سپس منجر به تاسی نقطه‌ای می‌شود. سوال اساسی اینجاست که آیا از خودتان پرسیده‌اید دلیل ریزش مو چیست و ریزش مو تا چقدر طبیعی است؟ اگر می‌خواهید درباره علت ریزش مو و راهکارهای درمان و یا کم کردن میزان ریزش بدانید لطفاَ با ما همرا باشید.

علت اصلی ریزش  مو چیست؟

● مشکلات هورمونی: خانم‌ها به این دلیل که بیشتر از آقایان در معرض مشکلات هورمونی ناشی از قائدگی، یائسگی و بارداری هستند در مقایسه با مردان بیشتر از ریزش مو رنج می‌برند. با مراجعه به پزشک متخصص و بررسی مشکلات هورمونی و درمان آن می‌توانید ریزش موهایتان را به حداقل برسانید.

● استرس و نگرانی: یکی از دلایل اصلی ریزش مو در جوانان و نوجوانان استرس و نگرانی است که منجر به ریزش مو شدید در آنان می‌شود. استرس باعث ترشح موادی در بدن می‌شوند که همگی به خودی خود برای بدن مضر و منجر به ریزش مو می‌شوند.

● رژیم‌های ناگهانی و خودسرانه: لاغر شدن و رژیم گرفتن به برنامه پزشکی نیاز دارد. با گرفتن رژیم‌های خود سرانه می‌توانید مانع رسیدن مواد مغذی به بدن شوید و در نهایت باعث شوید فقر ویتامین‌ها در شما ریزش مو ایجاد کنند.

● کمبود پروتئین: می‌دانید که پروتئین‌ها برای رشد و استحکام استخوان‌ها بسیار مفید و ضروری هستند. اگر در رژیم غذای خود از پروتئین کافی استفاده نمی‌کنید باید بدانید که فقر پروتئین از دیگر دلایل ریزش مو است.

● فقر آهن: کم خونی از دیگر دلایل ریزش مو است. اگر بدن نتواند خون رسانی را به خوبی انجام دهد در نهایت پوست سر خشک شده و ریزش مو بوجود می‌آید.

برای درمان کردن ریزش مو چه کنیم؟

قبل از هر چیز باید بدانید که ریزش مو روزانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ عدد نرمال است و مشکل تلقی نمی‌شود. اگر ریزش موهایتان بیشتر از این عدد است قصد داریم به شما چند راه کار برای کم کردن و یا درمان ریزش مو یاد دهیم.

● استفاده از عسل: عسل بسیار ماده مغذی است که می‌تواند در کم کردن ریزش مو به شما کمک کند. عسل را با روغن بادام تلخ ترکیب و بر ریشه مو بزنید و سپس بشویید.

● استفاده از سدر و حنا: با ترکیب سدر و حنا و زدن آنان بر مو می‌توانید به موهایتان جانی دوباره ببخشید. نگران نباشید سدر مانع از رنگ گرفتن موهایتان می‌شود.

● استفاده از روغن بنفشه: روغن بنفشه را روزانه بر ریشه موهایتان بزنید تا موهایتان تقویت شوند. (به سایر موارد روغن بنفشه دقت نکنید!)

● استفاده از آلوئه ورا: ژل آلوئه ورا می‌تواند موهایتان را تقویت کند. ژل آلوئه ورا را از برگ آن استخراج کنید و بر موهایتان بزنید پس از یک ساعت با آب ولرم بشویید تا موهایتان تمیز شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید