وزارت آموزش و پرورش قصد ندارد مواردی را اجرایی کند که پس از چند ماه دچار مشکل شود. چنانکه که در سال های اخیر با چنین مشکلی مواجه شدیم.

زمان جدید برای پرداخت فوق‌العاده ویژه فرهنگیان اعلام شد / پرداخت پاداش بازنشستگی فرهنگیان به کجا رسید؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: قصد ما حذف فوق‌العاده ویژه معلمان نیست و پیگیر تأمین اعتبار هستیم.

علی اللهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص موضوع افزایش فوق العاده شغل، با تأکید بر تلاش آموزش و پرورش بر استفاده حداکثری از قانون خدمات کشوری، افزود: احکام جدید افزایش ۲۱تا ۲۷ درصدی فوق العاده ویژه حقوق فرهنگیان با پیگیری های انجام شده و بر اساس نامه رییس وقت سازمان برنامه و بودجه، صادر شد.

وی ادامه داد: بر اساس مجوز سازمان برنامه و بودجه اجرای این احکام از اول سال ۱۴۰۰ است، اما برای اجرای این احکام نیازمند تأمین بودجه ای به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان در هر ماه هستیم و این بودجه تاکنون تأمین نشده است.

اللهیار ترکمن تصریح کرد: تأمین این بودجه علاوه بر مجوز سازمان برنامه و بودجه، نیازمند مجوز دولت است، بنابراین پیگیر این موضوع هستیم و رایزنی هایی را در این خصوص انجام داده ایم.

وی افزود: فرهنگیان توجه داشته باشند احکام صادره تغییر نکرده و به دنبال مجوز  افزایش قانونی و پایدار فوق العاده ویژه فرهنگیان خواهیم بود.

تلاش داریم افزایش حقوق در چارچوب قانون باشد

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش قصد ندارد مواردی را اجرایی کند که پس از چند ماه دچار مشکل شود. چنانکه که در سال های اخیر با چنین مشکلی مواجه شدیم. بنابراین این وزارتخانه احکامی که در چارچوب قانونی و پایدار نباشد، اجرایی نمی کند تا در ادامه مجبور به حذف آن شود.

وی گفت: در رایزنی هایی که انجام دادیم، اجرای احکام صادره جدید از اول سال جاری را پیگیری می کنیم و همه تلاش خود را به کار می گیریم تا پرداخت های ناشی از احکام جدید را به حقوق شهریور برسانیم.

اللهیار ترکمن اظهار داشت: قرار بود بر اساس بند ۱۲، مجوز سازمان برنامه و بودجه مصوب سال ۱۳۹۳ این احکام صادر و پرداخت شود، اما براساس تفسیر حقوقدانان، پرداخت احکام جدید مربوط به فوق العاده ویژه نیازمند مجوز جدید از دولت و سازمان برنامه و بودجه است تا در ادامه این پرداخت ها با مشکل مواجه نشود. لذا تلاش داریم این افزایش حقوق در چارچوب قانون و به صورت پایدار اتفاق افتد.

وی گفت: قصد ما حذف فوق‌العاده ویژه نیست و پیگیر تأمین اعتبار هستیم و پرداخت آن جزو فعالیت‌ها و پیگیری های آموزش و پرورش است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ادامه داد: تمام تلاش خود را برای پرداخت در شهریورماه خواهیم کرد و این اطمینان را به فرهنگیان می دهیم که هیچ نهادی در این زمینه رأی مخالف نداده است، ولی باید مجوز قانونی پرداخت صادر شود.

پرداخت پاداش بازنشستگی پس از تأمین اعتبار

اللهیار ترکمن در خصوص پرداخت پاداش بازنشستگی گفت: علت تأخیر در پرداخت پاداش بازنشستگی برخی همکاران، این است که  برای پرداخت پاداش سال ۹۹ حدود ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که سازمان برنامه هم به خزانه کشور اعلام کرده و ما هم تمام مستندات و مشخصات اعضای مشمول را به صورت کامل به خزانه کل کشور ارسال کردیم. در حال حاضر فقط مشکل نقدینگی مطرح است که پس از تأمین به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

وی گفت: تأکید آموزش و پرورش پرداخت یکجا و نقد است و این تأخیر خارج از کنترل است؛ زیرا از آبان ۹۹ تمامی مراحل کار برای پرداخت حقوق بازنشستگان انجام شده و به محض تأمین اعتبار در اختیار بازنشستگان قرار خواهد گرفت.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع در رابطه با کسانی که مشمول قانون تعیین وضعیت هستند، گفت: به این افراد توصیه می کنم به قانون مراجعه کنند. قانون به صورت صریح جذب آنها را ممنوع نکرده و این افراد می توانند با حضور و آموزش در دانشگاه فرهنگیان و گذراندن دوره های مرتبط، بعد از یک سال در آموزش و پرورش استخدام شوند.

کد خبرنگار: ۱۴
۳۸دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 19
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    10 2
    حکم کارگزینی صادر کردین یعنی قانون و تمام...
  • حسن IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    16 1
    شما بجز این خبر دیگه خبری ندارین 200تومن دیگه اینقدر بوق و کرنا نداره.
  • علی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 1
    چرا کسی از رتبه بندی حرفی نمی زنه و به حاشیه می رود
  • محمد IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    3 0
    متأسفم برای معلم
  • ا IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 2
    چطور حقوق وزارت علوم که مدرک تحصیلی اونها هم مثل فرهنگیان است بدون سروصدا خیلی افزایش پیدا کرد کسی متوجه نشد و بوجه بود ولی برای آموزش وپرورش همیشه با مشکل بوجه مواجه میشه
  • حسن IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    0 1
    شما این افزایش را گذاشته اید برا شهریور تا معلما دیگه صحبت رتبه بندی نکنند!!! همسان سازی حقوق باز نشستگان فرهتگی و شاغلین هم یادتان نره!!!
  • م IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۸
    1 1
    خسته نشدین از اینهمه تیتر زدن بیهوده در خصوص فوق العاده ویژه دویست هزار تومانی که بعد شش ماه هنوز یک ریال هم به معلمان نداده اید ولی عالم و ادم را خبر دار کردین و قیمتها را در همین چند روز دو برابر کردین
  • علی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    پس چرا چند روز حقوق را دیر پرداخت کردید؟ سود اینهمه پول در جیب چه کسی و کجا واریز شد؟!
  • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    آبروی ما فرهنگیان رو بردن‌ برای این دویست هزار تومن آخرش هم این شد.
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    بخدا خجالت داره مردم فکر می کنند فرهنگیان وضعشون خوب شد عزیزم برای بنده با سی و یک سال با مدرک کارشناسی ۲۰۰ خزار تومان یعنی یک کیلو گوشت اضافه شده .ای کاش اینم اضافه نمی کردند .خدا کنه بودجه کم بیارید اینم ندید و الا فردا بهترین بهانه را دارید بگید این افزایش باعث تورم شد .لطفا مردم رو گول نزنید .در ضمن کل حقوق بنده با این سابقه و مدرک ۵ میلیون بیشتر نیست اونم با شش نفر .امسال هم باید حقوق دو ماه رو بدیم گوشی بخریم برای کلاس مجازی و انترنت ...خودتان قضاوت کنید .
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    چرا گیر دادید به افزایش دویست تومنی فرهنگیان برای سازمانهای دیگه حقوقشون یه شبه ده پونزده تومن اضافه میشه چرا اینقدر بوق نمیزنید خودتون چقدر حقوقتون توی خبرگزاریها زیاد شده چرا این چیزها رو نمینویسید مردم در جریان باشن حقوق شما با اخبار چرتتون چقدره ....
  • فرهنگی IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    حقوق چند میلیونی و افزایش های چند میلیونی رو بگین صد هزار تومان ولش کنین
  • مهدی IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    این همه وزارتخانه وکارمند ونهادهای مختلف آبروی معلم هارو بااین مبلغ های بسیار ناچیز برده اید آبدارچی بانک ملت حقوقش ۱۵ میلیون من دارم بازنشسته میشم با ۷ میلیون ،چقدر تواین کشور مقام معلم بی ارزش وحقیر
  • خلیل IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    به نظر با این تورم افسار گسیخته در هر ماه حقوق باید به تناسب تورم افزایش یابد زمانی در ترکیه هر ماه تورم افزایش می یافت حقوق هم افزایش می یافت تورم ۵۵درصد اما افزایش حقوق ۲۱ درصد کجای این عدالت است .
  • هومن US ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 1
    یعنی سر چندرغاز پول زنین و آسمون بهم دوختید
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    0 0
    ۲۰۰تومن اضافه کردن به حکم افرادی که عمر و سلامتی خودشونو رو تو راه فرهنگ و پیشرفت کشور صرف کردن افتخار نداره که اینهمه سر وصدا راه انداختین بلکه مایه خجالت و شرمندگی
  • ناشناس IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    شما کار و زندگی ندارید ، آبروی معلمان را با این فرافکنی ها بردید ، بعضی سازمانها تنها ۹ میلیون فوق العاده خاص دادند وبرای ما بعد از گذشتن از هغت خان رستم ۳۰۰ هزار تومن اضافه شده و اونهم اگر صلاح بدانند .بس کنید از جراید و روز نامه نگاری ، بزارید اعصابمون راحت باشه
  • رشنو IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۹
    1 0
    خجالت بکشیدکل پولی که قراره بابت فوق العاده ویژه معلمان اضافه کنید به اندازه ۵۰درصددزدی یک آقازاده نیست لطفادهنتون زیپ بکشیدصمناماهم توانمان برای تدریس نصف میکنیم زحمت زیادی نمیکشیم
  • حقوق IR ۰۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۰
    0 0
    از خیر فوق العاده ویژه گذشتیم،انشالله حقوق را سر برج بدهید تا اقساط عقب نیوفتند.........

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید