ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه گفت: روسیه در دهه ۹۰ میلادی یک بار با چنین وضعیتی مواجه شده بود که تروریست‌ها این کشور را مورد حمله قرار دادند و اینک باید همه تلاش‌ها برای جلوگیری از چنین وضعیتی بکار گرفته شود.

وضعیت افغانستان بر اوضاع امنیتی منطقه تاثیر مستقیم می‌گذارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، پوتین در برنامه سیاسی «مسکو. کرملین. پوتین» در شبکه تلویزیونی روسیه۱ با بیان اینکه وضعیت افغانستان وحشتناک شده است، گفت: وضعیت افغانستان به ما ارتباط دارد و بر اوضاع امنیتی منطقه تاثیر مستقیم می گذارد.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که بخشی از منطقه ای که بین افغانستان و روسیه واقع شده استپ است و با توجه به این مساله، امکان برای نفوذ تروریست‌ها از افغانستان وجود دارد.

به گفته وی روسیه در دهه ۹۰ میلادی یک بار با چنین وضعیتی مواجه شده بود که تروریست ها این کشور را مورد حمله قرار دادند و اینک باید همه تلاش ها برای جلوگیری از چنین وضعیتی بکار گرفته شود.

پوتین از سیاستمداران روسیه خواست تا تمام اقدامات لازم برای پیشگیری از نفوذ تروریست ها از افغانستان و سوریه به روسیه تحت پوشش مهاجران و پناهندگان را بکار گیرند.   

رئیس جمهوری روسیه با ایده پیشنهادی برخی مقامهای غربی مبنی بر اسکان موقت پناهندگان افغان در کشورهای آسیای مرکزی تا گرفتن روادید برای سفر به آمریکا و کشورهای اروپایی مخالفت کرد.  

آمریکا و متحدانش پس از ۲۰ سال حضور بی ثمر در افغانستان از ماه مه شروع به خارج سازی نیروهای نظامی خود از این کشور کرده و گروه طالبان نیز در هفته‌های اخیر مناطق مختلف افغانستان را یکی پس از دیگری تصرف کرد.  

گروه طالبان ۱۵ ماه اوت تصرف افغانستان را اعلام کرد و فقط منطقه پنجشیر در شمال افغانستان خارج از کنترل این گروه قرار دارد. پس از تصرف افغانستان توسط طالبان، خروج گسترده پناهجویان و تخلیه نمایندگی های دیپلماتیک غربی و کارکنان شرکت ها از این کشور آغاز شد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید