طبق اعلام کاخ سفید، زلنسکی، رییس‌جمهور اوکراین روز چهارشنبه مهمان جو بایدن، همتای آمریکایی خود خواهد بود.

رییس‌جمهور اوکراین چهارشنبه به کاخ سفید می‌رود

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: این دیدار در کاخ سفید بین جو بایدن و ولودومیر زلنسکی، روسای جمهوری آمریکا و اوکراین دو روز زودتر از برنامه زمان‌بندی شده برگزار می‌شود چون بایدن در حال نظارت بر اقدامی مناسب برای توفان "آیدا" و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: این دیدار تاکیدی بر حمایت بی چون و چرای آمریکا از حاکمیت ارضی و یکپارچگی قلمروی اوکراین در مواجهه با رویکرد در جریان روسیه است.

دولتهای کی‌یف و مسکو از زمان الحاق شبه‌جزیره کریمه در ۲۰۱۴ و حمایت روسیه از جدایی‌طلبان در این منطقه مورد مناقشه روابطی پر تنش دارند.

دو طرف همچنین قرار است درباره امنیت انرژی و حمایت کاخ سفید از تلاش‌های زلنسکی به منظور مقابله با فساد و تحقق دستورالعمل اصلاحات بر اساس ارزش‌های مشترک دو کشور گفتگو کنند.

این دیدار پس از آن صورت می‌گیرد که دولت بایدن در ماه گذشته با آلمان توافق کرد تا نگرانی اوکراین را در مورد خط لوله نورد استریم ۲ که زیر دریای بالتیک برای انتقال گاز از منطقه قطب شمال روسیه به آلمان ساخته می‌شود، تا حدی برطرف کند.

روابط ایالات متحده با اوکراین به دلیل مشارکت ناخواسته زلنسکی در رویدادهایی که منجر به اولین محاکمه استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شد، مورد توجه قرار گرفت.

ترامپ در سال ۲۰۱۹ به دلیل آنچه که کاخ سفید آن را به عنوان تلاش برای توقف کمک مالی ۴۰۰ میلیون دلاری توصیف کرده، مورد استیضاح قرار گرفت چون ترامپ گفته بود این کمک زمانی به اوکراین اختصاص می‌یابد که مقام‌های این کشور تحقیقات درباره بایدن، نامزد دموکرات ریاست جمهوری در آن زمان و پسر تاجر وی، هانتر بایدن را انجام دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید