غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان باید یک مقداری از نسل اول و دوم عبور کنند و به نسل‌های جوان‌تر برسند و میدان را به جوان‌ترها بدهند، جوان‌ها هم مردمی‌ترند و هم کم‌ترس‌تر هستند و محتاط نیستند.

نقد درون‌جریانی برای اصلاح‌طلبان به معنای دور ماندن از سیاست است / اصولگرایان از رای مردم توانستند مطلوب خودشان را حاصل کنند

به گزارش سلام نو، غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب در گفت و گو با برنا در رابطه با برنامه اصلاحات و اصلاح طلبان برای ۴ سال پیش رو اظهار کرد: من فکر می کنم که فرصت خوبی برای جریان سیاسی و اصلاح طلبان است که مدتی از صحنه به دور باشند تا بتوانند خودشان را نقد و بررسی کنند.

او افزود: کاویدن و نقد درون جریانی برای اصلاح طلبان به همان معنای دور ماندن از سیاست است، من دور ماندن اصلاحات را از چرخه قدرت معلول چند چیز می‌دانم؛ فرصت خوبی است به دلیل اینکه دل را از آن چیزهایی که بیرون از اراده اصلاح طلبان بوده و سعی در منزوی کردن آنها و به گوشه راندن و دور کردن آنها از عرصه قدرت و خدمت داشته است؛ بکنند. 

رجایی تاکید کرد: آن چیزی که من فکر می کنم می تواند مدنظر اصلاحات باشد یک این است که حتما ساختار سیاست گذاری شورای عالی مورد تجدیدنظر قرار بگیرد و احزابی که کم جان هستند تا احزابی که قدرتمند تر هستند و آرای بیشتری و هواداران بیشتری دارند یکسان دیده نشوند، چراکه در حال حاضر در شورا هر کدام از آنها یک رای دارند و قاعدتا در این قضیه باید به احزابی که مثل همه جای دنیا از قدرت نفوذ و تاثیر بیشتری برخوردار هستند بیشتر بها داده شود.

او ادامه داد: به نظر من یکی از آسیب هایی که متوجه اصلاحات بوده، دور بودن از مسئله معیشت مردم و ارتباط مردمی است. در چند دوره این موضوع را در پایش می توانیم ببینیم که اصولگرایان بیشتر خودشان را به مردم نزدیک کردند و پایگاه مردمی بهتری را برای خودشان تعریف و تعیین کردند و لذا از رای مردم، توانستند مطلوب خودشان را حاصل کنند. موضوع دیگر نزدیکی بیشتر و بهتر به مردم است نه فقط در دوره انتخابات که غیر انتخابات هم باید با کارهای صنفی و غیرصنفی این چتر ارتباطی خودشان را گسترده تر کنند و دوم اینکه به نظر من اصلاح طلبان باید یک مقداری از نسل اول و دوم عبور کنند و به نسل های جوانتر برسند و میدان را به جوانترها بدهند، جوانها هم مردمی ترند و هم کم ترس تر هستند و محتاط نیستند.

رجایی با تاکید بر الزام جوانگرایی در جریان اصلاحات افزود: من در جبهه رقیب هم این را می بینم که جوان گرایی دنبال می شود و این رویکرد به جا و نیاز جامعه است فرقی هم نمی کند در چه جناحی مورد استفاده قرار بگیرد.

او در پایان گفت: من توصیه می کنم کمیته ای تعیین شود که به طور دقیق اقدامات مجلس را رصد کند چرا که اولین انتخابات برای اصلاحات در آینده «مجلس» است، مردم باید ببینند اصلاح طلبان نق نمی زنند و نقدهای خودشان را در جهت اعتراض و ایراد داشته باشند که هم مجلس خودش را اصلاح کند و هم مردم بدانند که یکی از دور نمایندگان را رصد می کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید