حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر وزیران و کارگزاران دولت سیزدهم صادقانه و مستقیم با مردم صحبت کنند و امانت قدرت که مردم به آنها واگذار کرده‌اند را به خوبی امانتداری کنند مردم احساس می‌کنند دولت، امین آنها است و اعتماد بازآفرینی می‌شود.

اعتماد مردم با صداقت و امانت تقویت می‌شود / مردم از دولتمردان وعده‌های بسیاری شنیدند اما عمل ندیدند

به گزارش سلام نو، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت و گو با ایرنا با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره احیای امید و اعتماد میان مردم در دیدار رییس جمهوری و اعضای دولت سیزدهم گفت: اعتماد مردم با صداقت و امانت تقویت می‌شود. اگر مردم از دولت و رییس‌جمهوری صداقت و امانت ببینند اعتمادشان افزایش می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اصولا دلیل بی‌اعتمادی و کاهش اعتماد و کاهش سرمایه اجتماعی در دوره اخیر، این است که مردم از دولتمردان وعده‌های بسیاری شنیدند اما عمل ندیدند. اگر وزیران و کارگزاران دولت سیزدهم صادقانه و مستقیم با مردم صحبت کنند و امانت قدرت که مردم به آنها واگذار کرده‌اند را به خوبی امانتداری کنند مردم احساس می‌کنند دولت، امین آنها است و اعتماد بازآفرینی می‌شود.

وی درباره فرمایش‌های رهبری درباره انقلابی بودن به همراه عقلانیت، اضافه کرد: ظهور و بروز برخی رفتارها از سوی بعضی افراد موجب شد رهبر معظم انقلاب روی این موضوع که «انقلابی بودن حتماً باید با عقلانیت و اندیشه‌ورزی و خردمندی همراه باشد» تاکید کنند.

 رفتار انقلابیون باید مورد قبول خردمندان باشد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اسلام روی موضوع عقلانیت بسیار تکیه می‌کند و در قرآن هم روی مساله تعقل، تفکر و تامل بسیار تاکید شده است. بنابراین انقلابیون حتما ‌باید رفتارشان عقلایی و به گونه‌ای باشد که خردمندان این رفتار را بپذیرند.

مصباحی مقدم با اشاره به بیانات رهبری درباره اینکه «هر مصوبه، لایحه و تصمیم دولت باید "پیوست عدالت" داشته باشد»، گفت: همانطور که ایشان فرمودند ما در عرصه عدالت عقب هستیم. ما باید از ابتدای پیروزی انقلاب باید عدالت را مبنا قرار می‌دادیم که متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاد.

وی اضافه کرد: اگر از ابتدای انقلاب عدالت مبنا قرار می‌گرفت و پیوست هر تصمیمی، توجیه و تبیینی نسبت به عدالت داشت به وضعیتی که اکنون شاهد آن هستیم نمی‌رسیدیم. از این جهت هر لایحه و تصمیم با توصیه ایشان از این پس باید با پیوست عدالت همراه باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به موضوع فسادستیزی در فرمایش‌های رهبر انقلاب اسلامی گفت: مبارزه با فساد، تبعیض و فقر سه شعاری است که رهبر معظم انقلاب بارها روی آن تاکید کرده‌ و دستورالعملی در ۸ ماده برای مبارزه با فساد در سال‌های گذشته ارائه کرده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید