ذوب آهن اصفهان همراه با اقدامات متنوع بهداشتی و واکسیناسیون گروه های پرخطر ، در اقدامی جدید و فراگیر از روز شنبه ۶ شهریور ماه جاری واکسیناسیون عمومی کارکنان خود در مقابل بیماری کرونا را شروع کرد.

آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا در ذوب آهن اصفهان

به گزارش سلام نو، با توجه به اهمیت واکسیناسیون عمومی اقشار مختلف مردم کشور و به ویژه کارکنان مراکز بزرگ تولیدی و صنعتی  در کنترل و مهار بیماری کرونا،  ذوب آهن اصفهان نیز همراه با اقدامات متنوع بهداشتی و واکسیناسیون گروه های پرخطر ، در اقدامی جدید و فراگیر از روز شنبه ۶ شهریور ماه جاری واکسیناسیون عمومی کارکنان خود در مقابل بیماری کرونا را شروع کرد.
در این برنامه که توسط مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست و بیمارستان شهید مطهری ذوب آهن و با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان انجام شد، مرحله اول تزریق واکسن کووید ۱۹ تمامی کارکنان ذوب آهن و شرکت های اقماری انجام می شود. مرحله دوم این واکسیناسیون نیز مطابق با زمان مقرر اعلام و انجام خواهد شد. مهندس منصور یزدی زاده مدیر عامل شرکت در روز اول واکسیناسیون با حضور در مرکز تجمیعی واکسیناسیون در محل رستوران توحید ، ضمن بازدید از نحوه انجام کار از وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل موافقت آن ها و از شبکه بهداشت و درمان لنجان و تمامی همکاران و دست اندر کاران به لحاظ انجام این اقدام بزرگ بهداشتی قدردانی نمود و یادآور شد: ذوب آهن اصفهان در جهت مقابله با شیوع بیماری کرونا از ابتدای شروع این بحران ، از هیچ اقدامی غافل نشده و واکسیناسیون گروه های پرخطر از جمله کادر درمان در اولویت قرار گرفت و انجام شد که نتایج بسیار خوبی نیز در این راستا حاصل گردید .
وی افزود : این مجتمع عظیم صنعتی با توجه به برخورداری از بیمارستان شهید مطهری و تجربه در امر درمان ، از ماه ها قبل آمادگی خود را برای مشارکت در امر واکسیناسیون اعلام کرد و مرکزی نیز در فولادشهر جهت شهرستان لنجان به این امر اختصاص داد و همچنین در داخل ذوب آهن نیز با هماهنگی مرکز بهداشت لنجان این کار صورت گرفت که در مرحله اول براساس اولویت های سنی اعلام شده وزارت بهداشت ، واکسیناسیون برای کارکنان ذوب آهن انجام شد .
مدیرعامل ذوب آهن اظهار داشت : با پی گیری های صورت گرفته و باتوجه به اینکه این واحد صنعتی از مراکز پرخطر محسوب می شود ، سهمیه ای به کارکنان ذوب آهن همچون سایر صنایع اختصاص یافت و از امروز ۶ شهریورماه ، واکسیناسیون کلیه کارکنان آغاز گردید تا این تلاشگران با آرامش خاطر در محل کار حاضر شوند .
علیرضا آجدانی رئیس بیمارستان شهید مطهری نیز در بازدید از روند انجام واکسیناسیون، ضمن بیان اهمیت و ضرورت انجام واکسیناسیون عمومی در مقابل بیماری کرونا گفت :برای جلوگیری از شیوع دوباره بیماری کرونا بهترین راهکار واکسیناسیون است زیرا بدن در مقابل این بیماری ایمن می گردد . وی افزود : در این طرح تمامی شاغلین و شرکت های اقماری شاغل در ذوب آهن اصفهان واکسینه خواهند شد .
رییس بیمارستان شهید مطهری گفت : به دلیل کمبود واکسن در استان اصفهان کمی تهیه آن طولانی شد که با تلاش های که شد این امر مهیا گردید تا سلامت کارکنان به خطر نیافتد . وی افزود : بعد از انجام هر دو مرحله تزریق واکسن نیز رعایت نکات بهداشتی و به خصوص استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی نباید فراموش شود.
مجید مکاری مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست ذوب آهن اصفهان نیز در این خصوص گفت : با اخذ موافقت های لازم و همکاری و نظارت شبکه بهداشت و درمان شهرستان لنجان واکسیناسیون تمامی کارکنان شرکت که تا کنون موفق به انجام آن نشده اند با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون ایجاد وقفه در امر تولید انجام خواهد شد.
وی گفت در انجام این کار هیچ محدودیت سنی وجود نداشته و همکاران با اعلام مسئولین خود در روزهای اعلام شده به مرکز مربوطه در رستوران توحید شرکت مراجعه می نمایند.
مکاری اظهار داشت :  برای سرعت عمل لازم در امر واکسیناسیون و عدم معطلی همکاران ، ۶ ایستگاه تزریق در نظر گرفته شده و این کار به سهولت انجام می شود.
علیرضا امیری مدیر روابط عمومی شرکت نیز ، مشارکت ذوب آهن اصفهان در امر واکسیناسیون را یک مسئولیت اجتماعی مهم برای این شرکت دانست و اظهار داشت : این امر ضمن حفظ سلامت کارکنان که اهمیت اصلی را دارد ، منجر به حفظ شرایط تولید شرکت نیز می گردد .

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید