درد معده از امراض شایع گوارشی است که افراد در سنیل مختلف به دلایل متفاوتی آن را تجربه می‌کنند.

تسکین و درمان درد معده به روش ساده خانگی

به گزارش سلام نو به نقل از شفاآنلاین، محققان می‌گویند با یک ترکیب گیاهی می‌توان درد معده را درمان کرد.

درد معده یکی از دردهای شایع دستگاه گوارش است که می‌تواند به دلیل طیف گسترده‌ای از مسائل بروز کند. بیماران به طور رایج از علائمی مانند درد، سوزش شکم، و گرفتگی عضلات و درد مبهم رنج می‌برند.

دلیل بروز درد معده می‌تواند ناشی از مصرف حجم بالایی از پروتئین حیوانی باشد که در این حالت بر اثر فعالیت سنگین معده برای هضم آن میزان قابل توجهی اسید معده تولید می‌شود. همچنین این درد ممکن است به دلیل زیاده روی در مصرف غذای تند یا ترش و یا مصرف مشروبات الکلی برای مدت طولانی باشد.

برخی فعالیت‌ها نیز می‌تواند باعث بروز زخم معده شود. مواردی همچون عصبانیت، اضطراب و تنش‌های عصبی باعث تشدید ترشح اسید معده شده و زخم جداره داخلی آن را به همراه خواهد داشت. متاسفانه بسیاری از مردم نمی‌دانند که مشکلات مرتبط با معده به طور مستقیم بر فعالیت پنج اندام دیگر حیاتی بدن شامل قلب، کبد، طحال، ریه ها، و کلیه‌ها اثر می‌گذارد.

حال محققان می‌گویند با یک ترکیب گیاهی می‌توان علاوه بر کاهش و التیام درد معده، فعالیت پنج اندام حیاتی مرتبط دیگر را نیز بهبود بخشید. برای این کار لوبیا سبز، سیاه، سفید، قرمز و دانه سویا را بو داده و آسیاب کنید و ترکیب این پنج گیاه را روزانه با آب مخلوط کرده و مصرف کنید.

حبوبات

لوبیا سیاه سرشار از ریزمغذی هاست که برای خون، ادارآوری و سم زدایی از کلیه‌ها مفید است.

لوبیا سبز باعث سم زدایی از کبد می‌شود. لوبیا قرمز باعث افزایش سلول‌های خونی، تنظیم ریتم قلب، و کمک به بهبود خواب می‌شود.

لوبیا سفید سرشار از مواد معدنی بوده و به بهبود فعالیت ریه‌ها کمک می‌کند.

دانه سویا نیز غنی از فیبر بوده و به بهبود فرآیند گوارش کمک کرده و مواد مغذی موجود در چهار نوع لوبیا موجود را تنظیم می‌کند.

توصیه می‌شود پس از بو دادن این چهار ماده غذایی و آسیاب کردن آنها، روزانه میزان کمی از آن را با آب جوش مخلوط کرده و میل کنید. می‌توانید برای بهبود طعم و مزه آن از شیرین کننده‌های طبیعی مانند عسل بهره ببرید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید