در واکنش به تحرکات نظامی اخیر آمریکا، ارتش چین به حالت آماده‌باش کامل درآمد و رزمایش های‌ متعددی را در دو سوی تنگه تایوان برگزار کرد.

 آماده‌باش ارتش چین در واکنش به تحرکات نظامی آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، ارتش چین در واکنش به عبور و مرور ناوهای آمریکا در منطقه از آماده باش کامل نیروهای خود و برگزاری رزمایش های‌متعدد در دو سوی تنگه تایوان خبر داد.

بر اساس اعلام این روزنامه، متخصصان امر تأکید کردند که ارتش چین کنترل کاملی بر وضعیت منطقه دارد و فعالیت های تحریک آمیز آمریکا نمی تواند این وضعیت را تغییر دهد.

وزارت دفاع چین پیشتر نیز در بیانیه ای اعتراض خود را نسبت به عبور ناوشکن «یو اس اس کید» نیروی دریایی آمریکا و یک شناور گارد ساحلی این کشور از تنگه تایوان که جمعه هفته گذشته روی داد؛ ابراز کرد.

به گفته وزارت خارجه چین، تایوان بخش جدایی ناپذیر چین است حال آنکه دولت پکن بارها هشدار داده است که جدایی طلبی این منطقه نتیجه ای جز جنگ نخواهد داشت.

پکن بارها بر لزوم احترام به اصل چین واحد تاکید کرده حال آنکه آمریکا و متحدانش در ادامه سیاست چرخش به ایندوپاسیفیک که لازمه آن مهار قدرت یابی چین است؛ به دنبال تضعیف جریان های جدایی طلب مناطق تابع این کشور نظیر هنگ کنگ، تایوان و تبت هستند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید