در این آزمایشات فرد چهار و ۵۰۰ پوند می گیرد تا به طور عمدی به ویروس دلتا آلوده شود.

آلوده کردن عمدی به کرونای دلتا در بریتانیا!

به گزارش سلام نو، دیلی میل نوشت: در حال حاضر دانشمندان در حال توسعه نوع دلتا کووید در آزمایشگاه ها با هدف آلوده کردن عمدی داوطلبان هستند.

محققان انگلیسی نمونه هایی را برای استفاده در آزمایشات چالش برانگیز توسعه می دهند. در واقع در این آزمایشات فرد چهار و ۵۰۰ پوند می گیرد تا به طور عمدی به ویروس دلتا آلوده شود.

این دو آزمایش توسط کالج امپریال لندن و دانشگاه آکسفورد در ماه مارس در لندن با هدف توسعه واکسن ها و درمان های جدید آغاز شد.

در این آزمایش خطرناک ۴۰ داوطلب سالم و جوان شرکت داده شده اند.

این داوطلبان مراحل متعددی از آزمایش را پشت سر می گذارند که در یکی از این مراحل به طور عمدی با ویروس دلتا آلوده می شوند.

دکتر کچپول یکی از رهبران این آزمایش به وال استریت ژورنال گفت: «دلتا نوع سخت تری از ویروس کرونا بوده است. همه نمونه های بالینی به آسانی در کشت سلولی رشد نمی کنند.»

در طول این آزمایش دانشمندان بررسی می کنند تا مطمئن شوند که ویروس به طور متفاوتی به گونه طبیعی موجود جهش نمی کند.

یکی دیگر از اهداف این آزمایش بررسی ساخت یک واکسن قطعی و ریشه کن کننده در تقابل با کرونادلتا است.

محققان افراد بین ۱۸ تا ۳۰ سال را که کمترین خطر ابتلا به بیماری جدی بیماری کووید را دارند  تشویق می کنند تا در این مطالعه داوطلب شوند.

داوطلبان تنها در صورتی پذیرفته می شوند که سابقه یا علائم قبلی بیماری کووید ، شرایط بهداشتی زمینه ای و عوامل خطر شناخته شده برای بیماری مانند اضافه وزن یا سیگار کشیدن را نداشته باشند.

از هر کسی که علاقمند به شرکت است خواسته می شود تا در غربالگری گسترده ای که شامل آزمایش خون ، اشعه ایکس ، اسکن قلب و معاینات فیزیکی است شرکت کند تا مطمئن شود در برابر کووید آسیب پذیر نیست.

محققان گفتند که آنها فقط به دنبال استخدام "سالم ترین" افراد هستند.

آزمایشات بالینی سنتی به ده ها هزار شرکت کننده نیاز دارد تا احتمال ابتلای برخی از آنها به ویروس کرونا در جامعه را افزایش دهند.

اما  در آزمایشات چالش برانگیز  تعداد داوطلبان می تواند بسیار کوچکتر باشد زیرا تضمین شده است که هر فرد به این بیماری مبتلا می شود.

به طور دقیق تر، آزمایشات چالشی شامل آلوده کردن عمدی افراد سالم به ویروس ها و سپس تزریق واکسن به آنها است تا ببینند آیا واکسن می تواند ویروس را در بدن افراد از بین ببرد یا خیر.

این مطالعات در مورد بسیاری از بیماری ها از جمله مالاریا ، حصبه و آنفولانزا انجام شده است. اما برخلاف آن بیماری ها ، هیچ درمانی وجود ندارد که مانع از بیماری شدید کووید در فرد شود.

به دلیل پیامدهای اخلاقی ، تا کنون هیچ یک از ۲۳ آزمایش بالینی واکسن های کرونا در سراسر جهان از روش آزمایش چالشی استفاده نکرده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید