در راستای ترویج کشت گلخانه ای در بخش کشاورزی ، افزایش تولید محصولات و حفظ منابع آبی استان بانک توسعه تعاون با پرداخت ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات ، از احداث و راه اندازی گلخانه سبزیجات و صیفی در روستای بردخون کهنه از توابع شهرستان بندر دیر در استان بوشهر حمایت کرد.

حمایت ۱۷ میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون جهت ترویج کشت گلخانه ای در بندر دیر

به گزارش سلام نو و به نقل از روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان بوشهر :این گلخانه در زمینی به مساحت ۲ هکتار احداث شده و حدود ۵ هزارمتر مربع آن فضای گلخانه ای است و محصولاتی از قبیل گوجه فرنگی ، خیار سبز ، فلفل دلمه و انواع سبزیجات ارگانیک هم اینک در آن تولید و جهت مصرف عموم در بازار داخلی استان بوشهر توزیع می شود .

کوتاه تر شدن دوره پرورش گیاهان ، تولید و عرضه محصول به بازار پیش از موعد ، یکنواختی بیشتر در محصولات ، استفاده بهینه از فضای زمین ،مدیریت مطلوب تر آفات و بیماری ها ،نیاز به بذر کمتر ، بالاتر بودن کیفیت گیاهان به دست آمده و امکان انتخاب گیاه قوی و سالم جهت کاشت از جمله مزایای ایجاد این طرح می باشد .

با بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال ۱۰ نفر بصورت مستقیم فراهم آمده که بیانگر عملکرد مثبت بانک توسعه تعاون در راستای حمایت از کارآفرینی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق کم برخوردار کشور می باشد.

شایان ذکر است این طرح از محل تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ایجاد گردیده و گامی موفق بسوی کشاورزی پایدار و اقتصادی در استان بوشهر است.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید