۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
کد خبر: 55283414

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن اعلام کرد که در حال حاضر قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است .

قیمت پایه مسکن ملی اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، جواد حق شناس در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه گفت: ثبت نام مسکن ملی طی ۵ دوره انجام شد و ۵۰۴ هزار نفر ثبت نام کردند که مسئولیت شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر برعهده بنیاد مسکن است که جمعا مسئولست ۶۱۸ شهر بر عهده بنیاد مسکن است.

وی بیان کرد: ۳۱۰ هزار و ۵۹۱ نفر از افراد ثبت نامی دارای شرایط استفاده از طرح ملی مسکن هستند که تا این لحظه ۷۴ هزارو ۸۸۷ نفر تایید و به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: از ۶۰ هزار و ۷۰۴ متقاضی معرفی شده به بانک‌ها ۵۳ هزار و ۴۲۸ نفر مبلغ ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کردند.

حق شناس در توضیح قیمت مسکن ملی گفت: در حال حاضر قیمت پایه مسکن ملی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است که نرخ تعدیل اعلامی از سوی سازمان برنامه و بودجه نیز بعد از اعلام به آن اضافه می‌شود و قیمت‌ها طبق آن تغییر می‌کند.

وی بیان کرد: براساس اعلام سازمان برنامه و بودجه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون نرخ تعدیل بخش ساختمان ۷۸ درصد بوده است که اگر به قیمت پایه مسکن ملی اضافه شود به رقم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می‌رسد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن در توضیح پیشرفت فیزیکی واحدهای مسکن ملی گفت: از ۱۶ هزار و ۳۳۸ واحد مسکن ملی زیر نظر بنیاد مسکن پیشرفت فیزیکی به ۶.۳ درصد رسیده است و میانگین پیشرف فیزیکی واحدها از یک تا ۵۰ درصد متغیر است.

حق شناس گفت: حدود ۳ هزار و ۹۹۹ واحد که با مشارکت شاخته شده است پیشرفت ۷.۸ درصدی داشته است و پیشرفت فیزیکی هزار و ۲۷۷ پروژه‌ی انبوه سازی حدود ۵ درصد بوده است.

وی در خصوص متقاضیان حذف شده گفت: ۷ هزار نفر متقاضی که ۴۰ میلیون تومان آورده را واریز نکرده بودند حذف شدند. ممکن است در مناطق با اراضی کافی حذف متقاضی صورت نگیرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید