حضور دستگاه ساکشن با برخورداری از قابلیت مکش مایعات مختلف در بسیاری از مراکز پزشکی از جمله بیمارستان‌‎ها ضروری بوده و منجر به تخلیه‎‌ی مواد عفونی و خونابه در هنگام جراحی و یا در بیمارانی که به کما رفته‎‌اند می‌‎شود.

دستگاه ساکشن و تمام آنچه درباره دستگاه ساکشن خانگی و بیمارستانی باید بدانید

این دستگاه‎‌ها در انواع متفاوتی برای حضور در مراکز مختلف از جمله کلینیک‎‌ها، منازل، اتاق‎‌های جراحی بیمارستان‌‎ها و... وجود دارند که هر یک از توان و قدرت مکش و ظرفیت متفاوتی برخوردار می‌باشند. بنابراین افراد متعدد می‌توانند پس کسب اطلاعات در این باره و تحقیق و بررسی به خرید دستگاه ساکشن با مشخصات خاص اقدام نمایند.

عمل ساکشن کردن ریه‌‎ها در بیمارانی که تراکستومی انجام داده‌‎اند و یا افرادی که به بیماری مزمن تنفسی مبتلا هستند و حتی کسانی که در کما به سر می‌‎برند و توانایی انجام اعمال حیاتی نظیر سرفه و عطسه را ندارند بسیار مفید و مؤثر می‎‌باشد. دستگاه ساکشن با هدف پاکسازی خروج مواد ترشحی و عفونتی از اندام‎‌های مختلفی چون گوش، ریه، معده و دیگر بخش‎‌هایی که دچار عفونت و یا تجمع ترشحات می‌شوند استفاده شده و از ایجاد عوارض خطرناک حاصل از تجمع آن‎‌ها جلوگیری به عمل می‎‌آورد. به همین سبب نیاز است تا کلیه‌‎ی مراکز درمانی و اورژانسی از این وسیله‌‎ی ارزشمند برخوردار باشند تا در موارد ضروری و حیاتی چون زمانی که بیمار توانایی خروج این ترشحات را ندارد، این دستگاه با ایجاد یک خلا و فشار منفی هوا و مایعات متفاوت را به درون خود بکشد.

اجزای دستگاه‎‌های ساکشن

شناخت کلی اجزای یک دستگاه ساکشن به تصمیم‌گیری بهتر هنگام تهیه و خرید این محصول کمک خواهد کرد به طوری که می‌توان با بررسی هر یک از این اجزا دستگاه مناسبی را با ویژگی‎‌های مطلوب و کاربردی را خریداری نموده و در جهت بهبود سلامت اشخاص از آن استفاده نمود. به طور کلی دستگاه‌‎های ساکشن شامل اجزایی نظیر مولد فشار منفی، موتور الکتریکی، پمپ خلا، فیلتر حفاظتی، مخزن جهت جمع آوری ترشحات، فیلتر تصفیه کننده، مانومتر و دیگر اتصالاتی که در آن وجود دارد می‎‌باشند. بنابراین توجه به ظرفیت مخزن، قدرت و توان موتور، قابلیت کارکرد آن و نوع فیلتر (آنتی باکتریال است یا خیر)، طول شلنگ، حداکثر جریان مکش در هنگام خرید این وسیله از اهمیت بالایی برخوردار می‌‎باشد به طوری که بی‌‎توجهی به این امر ممکن است منجر به نارضایتی در خرید و ایجاد ضررهای مالی شود.

انواع دستگاه‎‌های ساکشن

با ورود به فروشگاه تجهیزات پزشکی توانی نو و بررسی دستگاه‌‎های ساکشن با انواع متفاوتی نظیر نوع ثابت و متحرک  روبرو می‌‎شوید که هر یک برای فضای مشخص و مخصوصی تولید گردیده‌‎اند به طوری که دستگاه ساکشن نوع ثابت یا همان مرکزی، دارای وزن نسبتاً زیادی بوده که برای اتاق جراحی بیمارستان‎‌ها مناسب می‎‌باشد. اما دستگاه‎‌های قابل حمل که به آن پرتابل (portable) هم اتلاق می‌شود بر خلاف نوع مرکزی از وزن بالایی برخوردار نبوده و با در اختیار داشتن چرخ‎‌هایی در  قسمت زیرین قابلیت حمل آسانی دارد. این دستگاه‎‌های قابل حمل می‌توانند در قالب یک دستگاه ساکشن کمکی در بیمارستان‌‎ها و یا این که به عنوان دستگاه‌‎های ساکشن خانگی در منازل مورد استفاده قرار بگیرند.

دستگاه ساکشن و تمام آنچه درباره دستگاه ساکشن خانگی و بیمارستانی باید بدانید

مزایای استفاده از دستگاه‎‌های ساکشن خانگی

به طورکلی خرید و استفاده از دستگاه ساکشن خانگی می‌تواند برای بیمار و هم چنین همراهان مزایای فراوانی را به همراه داشته باشد. به طوری که با استفاده از این مزایا بیمار می‌تواند روند بهبودی خود را سریع‌‎تر و بهتر طی  نماید.

  • مقرون به صرفه بودن؛ گاهی شرایط بیمار به گونه‎‌ای است که ممکن است تا مدت‌‎ها نتواند ترشحات تولید شده و جمع آوری شده را سازماندهی کند. به همین خاطر مجبور است به مدت‌ ‎طولانی از دستگاه‎‌های ساکشن استفاده کند. در چنین وضعیتی بیمار مجبور به پرداخت هزینه‎‌های مختلف جهت بستری شدن در یک بیمارستان خوب که از وضعیت رسیدگی مناسبی برخوردار است می‌‎باشد. به همین خاطر خرید یک دستگاه ساکشن خانگی که امکان نگهداری بیمار را در منزل خود ایجاد می‌کند می‌تواند یک روش مقرون به صرفه جهت کاهش هزینه‌‎های درمانی محسوب شود.
  • آرامش بیمار در منزل؛ همان طور که می‎‌دانید به هر حال محیط بیمارستان یک محیط پر اضطراب و شلوغی است که بسیاری از افراد برای با عفونت‎‌های مختلف و ویروس در آنجا رفت و آمد می‌‎کنند. حضور طولانی مدت در این مکان در صورتی که شرایط برای حضور در منزل فراهم باشد چندان صحیح نیست و بهتر است با مشورت پزشک، بیمار خود را به منزل انتقال داده و راحتی بیشتری را برای وی ایجاد نمایید چرا که هر شخصی در محیط منزل خود همیشه احساس راحتی بیشتری دارد. توجه شود سهم عظیمی از این راحتی علاوه بر بیمار نصیب همراهان وی که مدام مجبور به رفت و آمد به بیمارستان هستند نیز می‌شود.
  • رسیدگی بیشتر؛ اگر چه کلیه‌‎ی کادر درمان تلاش می‌کنند تا بیماران هر چه سریع‌‎تر دوران نقاهت خود را سپری نمایند اما از آنجایی که در چنین محیط‌‎هایی معمولاً با تعداد عظیمی از بیماران روبرو هستیم فرصتی برای رسیدگی هر چه تمام‎‌تر از بیمار باقی نمی‎‌ماند به همین خاطر بهتر است در صورت صلاحدید پزشک اگر بیمار تنها به دستگاه ساکشن نیاز دارد با خرید این وسیله بیمار را به منزل خود هدایت کرد تا به صورت شخصی‎‌تر و بیشتر به وضعیت وی رسیدگی شود.

نکاتی در خصوص خرید دستگاه‎‌‎‌های ساکشن

در خرید دستگاه ساکشن خانگی و بیمارستانی همواره نکات ارزشمند و مهمی مطرح می‌شود که توجه به این نکات می‌تواند زمینه‎‌ی خریدی سهل را فراهم آورد. مهم‎‌ترین نکته‌‎ای که در این خرید مطرح می‌شود تعیین نوع کاربرد دستگاه می‌‎باشد. در واقع می‌‎بایست مشخص شود که این دستگاه برای چه مکانی و چه هدفی قرار است استفاده شود. نکته‎‌ی دیگری در هنگام بررسی و خرید این وسیله وجود دارد، بررسی جزئیات و ویژگی‎‌های اجزای این وسیله و نیز توجه به تک شیشه بودن و یا دوشیشه بودن دستگاه ساکشن و مقایسه‎‌ی آن با دیگر انواع می‎‌باشد. این کار در رسیدن به یک انتخابی درست و خریدی رضایت بخش بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

دستگاه ساکشن و تمام آنچه درباره دستگاه ساکشن خانگی و بیمارستانی باید بدانید

خرید از مراکز معتبر و جلوگیری از ضررمالی

متأسفانه در بازار فروش دستگاه‎‌های تجهیزات پزشکی همواره دستگاه‎‌های تقلبی و بی‌‎کیفیتی وجود دارند که موجب سردرگمی خریداران و متقاضیان می‌شوند. این اتفاق معمولاً زمانی رخ می‌دهد که افراد بدون دقت و بررسی مرکز فروش این تجهیزات، اقدام به خرید وسایل مورد نیاز خود می‎‌کنند و به معتبر بودن مرکز بی‌‎اهمیت هستند. در حالی که معتبر بودن مرکز خرید وسایل پزشکی نشان‎‌دهنده‎‌ی معتبر بودن وسایل آن مرکز نیز می‎‌باشد.

 از این رو توصیه می‌شود که با جست و جو در اینترنت و مطالعه‌‎ی رزومه کاری فروشگاه لوازم پزشکی ابتدا از سابقه‎‌ی آن فروشگاه اطمینان حاصل کنید و سپس به دنبال وسایلی با مشخصات خاص از آن سایت باشید. خوشبختانه امروزه با ورود بسیاری از فروشگاه‌‎‌‎های تجهیزات و لوازم پزشکی به عرصه‎‌ی اینترنت، پیدا کردن مرکزی که به فروش دستگاه ساکشن با کیفیت دارای گارانتی مطمئن می‌‎پردازد به امری  راحت‎‌تری تبدیل شده‎‌‎است؛ چرا که این وبسیات‎‌ها با قرار دادن تمامی اطلاعات محصولات خود امکان مقایسه و بررسی بهتر کالاها و خرید اینترنتی بدون طی نمودن مسافت طولانی را فراهم می‌‎آورند.

قیمت دستگاه‌‎های ساکشن

همان طور که در مطالب قبل اشاره شده بود دستگاه‎‌های ساکشن می‌توانند از ظرفیت، توان و قدرت متفاوتی برای حضور در مکان‎‌های متفاوت برخوردار باشند. بنابراین اطلاع از قیمت دستگاه ساکشن تنها بعد از انتخاب یک دستگاه خاص امکان‌پذیر می‌‎باشد و نمی‌توان به طور کلی قیمت دقیقی را عنوان کرد چرا که این دستگاه‎‌ها می‌توانند از رنج قیمت 300/000 تا 500/000/000 متغیر باشند و این شما هستید که متناسب با بودجه‎‌ی خود می‌‎بایست از میان انواع محصولات و برندهای آن با کیفیت‎‌ترین را دستگاه ساکشن را انتخاب نمایید.

جهت بررسی و مقایسه‌ی دستگاه‎‌‎‌های مختلف ساکشن و خرید آن می‌توانید به سایت فروشگاه توانی نو ارائه دهنده‌‎ی انواع تجهیزات پزشکی مراجعه نمایید. این فروشگاه که از مراکز تخصصی جهت ارزیابی قیمت، خرید کالاهای پزشکی است توانسته امکان خرید در هر زمان و مکانی را برای افراد با یک شرایط ساده فراهم آورد. کالاهای موجود در این فروشگاه دارای مجوزهای لازم از مراکز مورد نیاز بوده و به شما از کیفیت کالاها اطمینان خاطر می‌‎دهد. جهت ارتباط با سایت توانی نو می‌توانید به آدرس https://tavanino.com/ مراجعه نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید