برخی مردم قبیله سان را قدیمیترین ساکنان زمین می‌دانند. نحوه شکار دسته جمعی آنها قدمت هزارساله داشته و این کار با رقصی به نام رقص شفابخش همراه است. این مراسم یک شب طول می‌کشد. در این مراسم افراد سالمند و درمانگر قبیله در ردیف اول دور آتش می‌رقصند و افراد دیگر پشت آنها قرار می‌گیرند.

عجیبترین رسومات قبایل آفریقایی

 قبایل بسیاری در قاره آفریقا با سنت‌ها و رسومات عجیب و غریب وجود دارد. این رسومات و سنت‌ها رفته رفته و در طی حدود قرن‌ها و یا حتی میلیون سال به فرهنگ قبایل آفریقایی تبدیل شده است. برخی از عجایب قبایل آفریقایی شامل تغییر دادن شکل ظاهری بدن و حتی ازدواج‌های عجیب است. همراه ما با چند عجایب این قبایل آشنا شوید.

 مراسم گروول در قبیله وودابی

مردم قبیله وودابی در پایان فصل بارندگی، در کنار رودخانه چاد در شمال نیجریه برای برگذاری جشنواره صحرا نشین‌ها دور هم جمع می‌شوند. در این جشنواره مسابقه‌های به نام گروول برگزار می‌شود که مردان در آن زیبایی خود را به رخ رقیبان کشیده و با یکدیگر رقابت می‌کنند. مردان جوان خود را با استفاده از زیورآلات و لباس‌ها آراسته و توسط داوران زن انتخاب می‌شوند.

اوتجیزه در قبیله هیمبا

عجیبترین رسومات قبایل آفریقایی

زنان قبیله نیمه صحرا نشین هیمبا به دلیل موها و صورت قرمز رنگ خود مشهور هستند. زنان قبیله این ظاهر را با استفاده از خمیری به نام اوتجیزه که از ترکیب خاک رس، چربی و کره به دست می‌آید، برای خود درست می‌کنند. این قبیله، اوتجیزه را به عنوان ضدآفتاب و ضد حشرات موذی معرفی کرده بود. اما اکنون زنان این قبیله گفته‌اند که اوتجیزه کاربرد کاملا آرایشی دارد.

مراسم پریدن از روی گاو در قبیله هامار

عجیبترین رسومات قبایل آفریقایی

قبیله هامار در دره اومو در کشور فقیر اتیوپی زندگی می‌کنند. پسران جوانی که به سن بلوغ رسیده‌اند، مردانگی خود را با پریدن از روی گاو به رخ دیگران می‌کشند. مرد جوانی که بتواند بدون لغزش و افتادن از روی گاو بپرد، از نظر قبیله به بلوغ رسیده و می‌تواند ازدواج کند.

رقص شفا بخش در قبیله سان

برخی مردم قبیله سان را قدیمیترین ساکنان زمین می‌دانند. نحوه شکار دسته جمعی آنها قدمت هزارساله داشته و این کار با رقصی به نام رقص شفابخش همراه است. این مراسم یک شب طول می‌کشد. در این مراسم افراد سالمند و درمانگر قبیله در ردیف اول دور آتش میرقصند و افراد دیگر پشت آنها قرار می‌گیرند. افراد دور آتش می‌رقصند و آوازهای مخصوص می‌خوانند تا به حالت خلسه درآیند. در حالت خلسه آنها با مردگان و نیاکان خود ارتباط برقرار کرده و بیماران نیز شفا پیدا میکنند. این مراسم جالب در حال نابودی است و تنها برای گردشگران اجرا می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید