با استفاده از نمک دریایی و جوش شیرین می‌توانید یک ماده خمیری شکل درست کنید که قدرت فوق العاده‌ای در سفید کردن دندان‌ها دارد. از این خمیر روزی یکبار و پس از مسواک زدن استفاده کنید.

عوامل زردی دندان و روش‌هایی برای سفیدی آن‌ها

بدون شک داشتن دندان‌هایی سفید و زیبا جزو یکی از مهم‌ترین خواسته‌های هر شخص است. دندان‌های  سفید و زیبا به شما لبخندی فوق العاده می‌بخشند که می‌توانید با آن چشم‌های هر بیننده‌ای را متحیر کنید. سوال اساسی اینجاست که چطور می‌توانید دندان‌هایی سفید داشته باشید که همانند مروارید بدرخشند؟ در این مقاله قصد داریم با شما از راه حل‌هایی صحبت کنیم که با استفاده از آنان می‌توانید در خانه و با روش‌های ساده و خانگی به دندان‌هایتان درخششی دوباره ببخشید. هدف ما این است که با استفاده از روش‌های ساده و مقرون به صرفه‌ای که به دور از روش‌های گران قیمت پزشکی هستند، به شما دندان‌هایی زیبا را هدیه کنیم.

چطور می‌توانیم دندان‌های خود را سفید کنیم؟

۱. نمک دریایی و جوش شیرین:  با استفاده از نمک دریایی و جوش شیرین می‌توانید یک ماده خمیری شکل درست کنید که قدرت فوق العاده‌ای در سفید کردن دندان‌ها دارد. از این خمیر روزی یکبار و پس از مسواک زدن استفاده کنید.

۲. آب لیمو و جوش شیرین: با استفاده از جوش شیرین آب لیمو می‌توانید ماده خمیری شکلی بسازید که خاصیت جرم بری دارد و در نهایت باعث سفید شدن دندان‌ها شود.

۳. خوردن میوه: میوه‌هایی مانند آناناس و پاپایا از جمله میوه‌هایی هستند که دارای پاپائین و برومیلین هستند. موادی که گفته شد از جمله آنزیم‌هایی هستند که به رفع زردی دندان و سفید شدن آن کمک می‌کنند.

۴. استفاده از پراکسید هیدروژن:  پراکسید هیدروژن یک سفید کننده طبیعی است که می‌تواند دندان‌ها را سفید کند، اما در عین حال که قدرت زیادی در از بین بردن جرم‌های دندان دارد باید بدانید که استفاده افراطی از آن می‌تواند باعث بروز حساسیت در دندان‌ها شود. مصرف پراکسید هیدروژن نباید بیشتر از هفته‌ای دو بار باشد و برای دندان‌های حساس توصیه نمی‌شود.

۵. استفاده از روغن‌های طبیعی: با استفاده از روغن‌هایی مثل روغن نارگیل، روغن آفتاب و روغن کنجد می‌توانید دندان‌هایتان را جلا ببخشید. این کار به جای مسواک کشیدن توصیه نمی‌شود و بهتر است که بعد از مسواک زدن این روغن‌ها را با فرچه مسواک به دندان‌هایتان بمالید.

چه عواملی باعث ایجاد زردی و لکه بر دندان‌ها می‌شوند؟

۱. استفاده کردن از نوشیدنی‌های الکلی و گازدار: با عوض کردن رژیم غذایی به سادگی می‌توان از مینا دندان محافظت کرد. همانطور که می‌دانید خوردن نوشیدنی‌های الکلی و گاز دار باعث می‌شوند که در درجه اول مینا دندان آسیب ببینند و بعد از آن باعث ایجاد لکه و زردی در دندان می‌شوند.

۲. مصرف دخانیات: مصرف دخانیات بیش از هر چیز می‌تواند به دندان‌های شما آسیب برساند. سیگار و قلیان کشیدن همه و همگی می‌توانند دندان‌های شما را پر از لکه، خرابی و زردی کنند.

۳. مسواک نزدن: مسواک نزدن و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان از جمله مواردی است که بیش از هر چیز باعث ایجاد لکه و زردی در دندان‌ها می‌شوند. پس با یک برنامه منظم مسواک بزنید و از موادی که در سفید کردن دندان به شما کمک می‌کنند استفاده کنید.

سخن پایانی

بهداشت دهان و دندان جزو یکی از مهم‌ترین نکات در بهداشت فردی هر شخص است. با داشتن دندان‌هایی سالم می‌توانید سلامت قلب خود را تضمین کنید. علاوه بر این با لبخندی زیبا و پر مهر می‌توانید در بین دوستان و آشنایان خود بدرخشید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید