برخی شهروندان در تماس با سلام نو از ۷ تا ۱۰ برابر شدن قبض‌های ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی خود سخن گفتند، آن هم در حالی که هیچ تغییر در الگوی مصرف خود نداشتند.

ماجرای افزایش تصاعدی قبض‌های برق چیست؟

سلام نو - سرویس اقتصادی: این روزها برخی مشترکین برق از افزایش هزینه‌های برق مصرفی خود و جهش قیمت قبض برق‌ها خبر می‌دهند. از جمله مجید واشقانی، بازیگر سینما و تلویزیون ویدئویی منتشر کرد و از قبض برق ۲ میلیون ۷۰۰ هزار تومانی خود خبر داد، آن هم در حالی که نوبت قبل قبض برقی ۴۰۰ هزار تومانی داشته و این بار با افزایشی ۷۰۰ درصدی در قبض برق خود مواجه شد.

این مسئله اما تنها محدود به بازیگران مشهور نمی‌شود و برخی شهروندان نیز در تماس با سلام نو از ۷ تا ۱۰ برابر شدن قبض‌های ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی خود سخن گفتند، آن هم در حالی که هیچ تغییری در الگوی مصرف خود نداشتند. مخاطبان سلام نو در تماس‌های خود اشاره کرده‌اند که این قبض برق‌ها در حالی صادر می‌شود که آن‌ها در این مدت بارها با قطعی برق نیز مواجه شده‌اند.

یکی از مدیران سابق وزارت نیرو در گفت‌وگو با سلام نو دلیل این افزایش قیمت را شیوه پلکانی افزایش قیمت برق دانست و گفت: قبض برق منزل من هم با وجود حضور کوتاه مدتم در خانه چند برابر شده و دلیل آن هم استفاده از سیستم سرمایشی پر مصرف است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا نوبت قبض برق‌ها با چنین افزایشی مواجه نبود گفت: ما آن زمان در آخر بهار و اول تابستان بودیم و شیوه محاسبه و مصرف برق فرق داشت. در زمان فعلی بیشترین مصرف از سیستم سرمایشی می‌شود که این خود دلیلی بر افزایش تساعد قیمت برق مشترکان است.

این مقام ارشد پیشین وزارت نیرو درباره ربط افزایش قیمت‌ها و تصمیمات دولت جدید گفت: این مسائل مربوط به قوانین است و قوانین به دولت‌ها مربوط نیست و در تمام دولت‌های جاری می‌شود. تنها زمانی تغییر رخ می‌دهد که مجلس قانون را تغییر دهد.

با توجه به اتمام دوره مسئولیت و درخواست این مدیر سابق صنعت برق کشور،‌ سلام نو از انتشار نام وی خودداری می‌کند.

کد خبرنگار: ۹
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    خاک تو سرت با تیتر زدنت. تصاعدی بیسواد

    پاسخ سایت: باشه حالا از دستم در رفت درستش کردم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید