فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد آن جاهایی که خارج از قانون عمل شده است، به خصوص در جاهایی که قوانین برای ما اصلاح طلب‌ها مشکل داشت، آن را اصلاح کنند تا روز آمد باشد.

حالا که قوا دست یک فکر سیاسی است، کشور را عقلایی اداره کنند

فاطمه راکعی، فعال سیاسی اصلاح طلب، با اشاره به رویه اصلاح امور قضایی که در دوره «تحول و تعالی» و با حضور غلامحسین محسنی‌اژه‌ای به صورت جدی در حال اجراست، گفت: حالا که قوا دست یک فکر سیاسی است، انتظار ما از رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه این است که کشور را عقلایی اداره کنند و به سوی رستگاری مادی و معنوی پیش ببرند.


به گزارش سلام نو به نقل از برنا، وی افزود: واقعاً آن جاهایی که خارج از قانون عمل شده است، به خصوص در جاهایی که قوانین برای ما اصلاح طلب‌ها مشکل داشت، آن را اصلاح کنند تا روز آمد باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: ضمن اینکه باید اصول و قواعد زندگی مذهبی که در دین اسلام ذکر شده است، رعایت شود متاسفانه تا بحال این چیزها نبوده و نشده و ما انتظار داریم حالا که سه قوه دست جریان اصولگراست، واقعاً کمک کنند که این مسائل شکل بگیرد.

وی همچنین با اشاره به بازدید سه ساعته اژه‌ای از بند امنیتی زندان اوین، تصریح کرد: این اقدام آقای اژه‌ای و آقای رئیسی که سرزده می‌روند و بازدید می‌کنند، خیلی اقدام خوبی است چیزی که خوب است را نمی‌شود گفت بد است.

راکعی در ادامه گفت: این تصاویری که به هر شکلی از اوین گرفته شده و در کانال‌های مجازی گذاشته شده است، بسیار درد آور و اذیت کننده است اما همین واکنش‌های به موقع قوه قضاییه و رئیس جمهور و دیگرانی که در این زمینه مسئولیت دارند، امیدوار کننده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: خودتان خوب می‌دانید که من به عنوان یک اصلاح طلب صحبت می‌کنم و اصلاح‌طلبی ریشه در انقلاب دارد. همیشه مترصد و نگران اصلاح امور کشور هستیم و برای امثال من فرقی نمی‌کند که دولت چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا باشد.


راکعی گفت: تلاش ما برای اصلاح کارهاست و باید هرچیزی که به نظرمان درست می‌آید را بگوییم، نیت‌مان هم غیر از کمک به مردم و کشور نیست. 

وی اظهار داشت: اگر در قوانین مواردی هست که به نظرمان مشکل دارد آن را با نظر کارشناسان حقوقی و علما به خاطر توصیه حضرت امام (ره) که قوانین باید با توجه به زمان، مکان و شرایط تطبیق پیدا کنند، مطرح می‌کنیم، یعنی من و امثال من هیچ وقت کارشکنی نمی کنیم؛ بنابراین فرقی نمی‌کند چه دولت اصلاح طلب روی کار بیاید و چه دولت اصولگرا، ما فکر و نقد خودمان را می‌گوییم و می‌خواهیم کمک کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار داشت: صحبت‌های آقای رئیسی که به عنوان رئیس جمهور گفتند شخصیت‌های سیاسی برای بهبود اوضاع و شرایط نظر خود را بگویند و هم آقای اژه‌ای که چنین چیزی را اعلام کردند، ما هم از آن استقبال کردیم و در واقع هدفمان این است که اوضاع بهتر شود.

راکعی ادامه داد: مخصوصاً الان که وضعیت کشور بسیار خطیر است و متاسفانه مردم هم به لحاظ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی و هم آزادی‌های شهروندی که قانون اساسی اجازه آن را داده است؛ آزادی بیان، آزادی فعالیت احزاب طبق قوانین، فشارهای زیادی دیدند. انتظار من این است که بررسی از نزدیک و جرم‌یابی، اختلاس‌های از بیت‌المال، از هر گروه و جناحی که بوده به آن‌ها رسیدگی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسیدگی به فسادهای مالی، رانتخواری‌ها و کارهایی که بدون مجوز قضایی مورد اقدام کسانی قرار گرفته است و چه اقداماتی که توسط مردم صورت می‌گیرد، همه چیز باید طبق نرم‌های اسلامی که در قانون آمده است انجام شود و اگر غیر از آن باشد، در کشور سنگ روی سنگ بند نمی‌شود، وقتی مردم ببینند کسانی واقعاً این کار را می‌کنند، اعتمادشان نیز به نظام و به خصوص قوه قضاییه بیشتر می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید