یک کارشناس بازار سرمایه درباره روند شاخص کل گفت: تا پایان سال احتمالا شاخص به دو میلیون واحد می‌رسد.

پیش‌بینی بورس برای شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ / کدام گروه‌ها پیشتاز بازار هستند؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، هفته گذشته بازار سهام با روندی صعودی طی شد و شاخص کل به مقاومت یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد رسید. به عقیده برخی از کارشناسان روند صعودی بازار در روزهای آینده با اندک تغییراتی رو به رو شود و به احتمال زیاد شاخص روند اصلاحی را داشته باشد. به عقیده امیر مهدی میرشاه ولد، کارشناس بازار سهام، شاخص در محدوده مقاومتی خود یعنی در کانال یک میلیون و ۵۵۰ قرار گرفته است و انتظار می‌رود با اصلاح رو به رو شود. در حال حاضر هم پیش‌بینی می‌شود شاخص اصلاح کوچکی تا محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد داشته باشد و روند منفی در بازارشکل بگیرد.

در روزهای گذشته علاوه بر نمادهای شاخص‌ساز، روند نمادهای کوچک بازار هم قابل توجه بود و به همین دلیل شاهد تحرکات مثبت شاخص کل بودیم سعید رحمانیان، کارشناس بازار سهام درباره روند شاخص هم‌وزن در بازار معتقد است: در مدتی که شاخص کل رشد خوبی را ثبت کرده بود، شاخص هم‌وزن روند کندتری داشت و از شاخص کل عقب‌تر مانده بود. در این مدت روند بهتر شاخص هم‌وزن نسبت به شاخص کل به نظر می‌رسد به دلیل حرکت صعودی سهم‌های کوچکتر بازار است و اقبال بازار به سمت سهم‌هایی است که اصلاح زیادی را در این مدت داشته‌اند.

پیش‌بینی بازار سهام از نگاه کارشناسان

احمد اشتیاقی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند شاخص کل تا پایان سال جاری گفت: تا پایان سال احتمالا شاخص به دو میلیون واحد می‌رسد. البته روند فعلی بازار بسته به نتیجه رسیدن برجام است زیرا عامل موثری در شکل‌دهی به تحرکات بازار است.

وی همچنین درباره روند گروه‌های کم ریسک بازار گفت: گروه‌هایی که از رشد بازار جا مانده‌اند و احتمال بازدهی دارند به نظر می‌رسد گروه‌های سیمانی و بانکی‌ باشند که در کوتاه مدت کم ریسک هستند و بازدهی قیمتی پایینی را دارند. اما در میان مدت و بلند مدت گروه‌های دلاری بازار روند خوبی را خواهد داشت.

دانش کاظمی، کارشناس بازار سهام هم درباره روند شاخص کل می‌گوید: شاخص در مهر یا آبان به نظر می‌رسد به یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد برسد. اگر به این محدوده دست پیدا کند تا پایان سال شاخص دو میلیون واحدی را هم خواهیم دید.

کاظمی همچنین درباره برخی از گروه‌های کم ریسک بازار هم گفت: گروه‌های ارتباطاتی و مخابراتی از جو کلی بازار در این ماه‌ها دور و جدا ماندند؛ شاید بتوان انتظار داشت این دو گروه رشد و بازدهی داشته باشند. وی در این باره افزود:با توجه به نرخ ارز در کشور، شرکت‌های صادرات محور می‌توانند اقبال بیشتری را در بازار داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۳
۵دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • انوش IR ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    5 0
    تجارت نیوز جان مادرت این کارشناسای دره پیتی رو از کجا می آری
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    4 0
    کثافت نیوز
  • پیمان IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    همه رو میگه تا یکیش درست در بیاد
  • رضا IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
    0 0
    کارخانجات شهید قندی . رو یک مسول پیگیری کنه . با نماد بکام
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۶
    0 0
    شنبه سهم کرازی سرخطی بخرید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید