از زمان انتخاب رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور، نام علی صالح‌آبادی به عنوان گزینه انتخابی رئیسی برای ریاست بر بانک مرکزی مطرح شده است.

رئیس بانک مرکزی در دولت رئیسی چه کسی است؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، روز گذشته ۱۸ وزیر پیشنهادی رئیسی به مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند و فقط وزیر آموزش و پرورش نتوانست از مجلس رای اعتماد بگیرد. در این بین با مشخص شدن تیم اقتصادی دولت رئیسی، اکنون باید تکلیف ریاست بانک مرکزی به عنوان یکی از نهادهای مهم در سیاستگذاری اقتصادی کشور مشخص شود.

از زمان انتخاب رئیسی به عنوان هشتمین رئیس‌جمهور و گمانه‌زنی‌ها برای کابینه او، نام علی صالح‌آبادی به عنوان گزینه انتخابی رئیسی برای ریاست بر بانک مرکزی مطرح شده است؛ به گونه‌ای که صالح‌آبادی در آخرین نشست خبری خود در مقام مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران، سوالی مبنی براینکه آیا او به بانک مرکزی خواهد رفت را اینگونه پاسخ داد که تمایلی به این موضوع ندارد و به بانک مرکزی نخواهد رفت. اما اکنون با نهایی شدن کابینه رئیسی و آغاز به کار وزیران آن، باز هم گمانه‌زنی‌ها در این زمینه قوت گرفته است.

در این راستا گویا قرار است در جلسه یکشنبه آینده هیات دولت، این پیشنهاد از سوی خاندوزی، وزیر جدید اقتصاد مطرح و پس از آن حکم ریاست صالح‌آبادی بر بانک مرکزی امضا شود.

کارشناسی‌ارشد معارف اسلامی و دکترای مدیریت مالی

نگاهی به سوابق گزینه احتمالی رئیس کل بانک مرکزی نشان می‌دهد که صالح‌آبادی متولد سال ۱۳۵۷ در سبزوار بوده و دارای مدرک کارشناسی ارشد معارف اسلامی و مدیریت مالی از دانشگاه امام صادق و دکترای مدیریت مالی از دانشگاه تهران است.

او همچنین در هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) عضویت دارد.

وی، مدیرعامل فعلی بانک توسعه صادرات ایران و نخستین رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار کشور است.  صالح‌آبادی در اول آذر سال ۱۳۸۴، همزمان با تصویب قانون بازار اوراق بهادار به سمت دبیرکل سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران منصوب شد.

در خرداد سال بعد و پس از تأسیس سازمان بورس و اوراق بهادار، از سوی شورای عالی بورس به عنوان رئیس سازمان انتخاب شد و حدود یک دهه، هدایت بازار سرمایه کشور را برعهده داشت و آذر ماه ۱۳۹۳ از ریاست سازمان بورس و اوراق بهادار ایران استعفا کرد.

در سوابق اجرایی صالح‌آبادی مسئولیت‌هایی همچون مدیر تالار منطقه‌ای بورس کرج و مسئول بررسی‌های سرمایه‌گذاری در شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، سازمان تأمین اجتماعی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) دیده می‌شود.

وی عضویت در کمیته فنی هیات خدمات مالی اسلامیIFSB مالزی را نیز در کارنامه دارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید