آمارهای تردد شامل تردد تمامی وسایل نقلیه از جمله ناوگان حمل ونقل عمومی و ناوگان حمل بار و خودروهای امدادی و ... می‌شود. اگر بنا باشد آمار خودروهای شخصی محاسبه شود، به‌طور قطع میزان کاهش از درصدهای اعلامی بیشتر خواهد بود اما در حال حاضر آنچه که اعلام شد، آمار مربوط به تمامی وسایل نقلیه است.

گزارشی از تاثیر اجرای منع تردد سراسری بر کاهش ترددهای جاده‌ای /تردد در جاده چالوس و مشهد چقدر کاهش یافت؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، بیش از ۱۰ روز از زمان اجرای منع تردد بین استانی در جاده‌های سراسر کشور گذشته و اجرای این طرح دست کم تا ساعت ۲۴ فردا (۵ شهریورماه) ادامه خواهد داشت، در همین راستا رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گزارشی از تاثیر اجرای این طرح بر کاهش ترددهای جاده‌ای ارائه کرده است.

سرهنگ احمد شیرانی با اشاره به اجرای طرح منع تردد بین استانی در جاده‌های سراسر کشور گفت: آمارهای ما حاکی از کاهش چشمگیر تردد در جاده‌های کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است به طوری که در برخی از جاده‌ها در مجموع از زمان اجرای طرح تا پایان روز گذشته بیش از ۸۰ درصد کاهش تردد داشتیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال میزان تردد در جاده چالوس در مجموع ۸۲ درصد، تردد در جاده مشهد ۴۵ درصد، تردد در آزادراه تهران - قم ۷۰ درصد، تردد در آزادراه قزوین-رشت ۸۰ درصد کاهش داشته و در دیگر جاده ها نیز آمار سفرها کاهشی چشمگیر یافته است. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا ادامه داد: آمارهای تردد شامل تردد تمامی وسایل نقلیه از جمله ناوگان حمل ونقل عمومی و ناوگان حمل بار و خودروهای امدادی و ... می‌شود. اگر بنا باشد آمار خودروهای شخصی محاسبه شود، به‌طور قطع میزان کاهش از درصدهای اعلامی بیشتر خواهد بود اما در حال حاضر آنچه که اعلام شد، آمار مربوط به تمامی وسایل نقلیه است.

شیرانی با بیان اینکه با پایان تعطیلات، میزان سفر در جاده ها نیز کمی افزایش یافت، گفت: این موضوع مربوط به خودروهای شخصی نبود بلکه با پایان تعطیلات شمار خودروهای عمومی، حمل بار و ... در جاده ها بیشتر شد.

وی با تاکید بر اینکه ماموران پلیس همچنان و دست کم تا ساعت ۲۴ روز جمعه (۵ شهریورماه) نسبت به جلوگیری از سفر و بازگرداندن خودروها به مبدا اقدام خواهند کرد، گفت: اگر ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم جدیدی اتخاذ کند، ما آن را اجرا خواهیم کرد، در غیر اینصورت از روز ششم شهریورماه وضعیت محدودیت های ترافیکی مانند قبل و بر اساس رنگ بندی کرونایی شهرها انجام می‌شود یعنی همچنان خروج خودرو با پلاک های بومی از شهرهای قرمز و نارنجی و ورود خودرو با پلاک های غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع خواهد بود. 

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره میانگین کاهش تردد در جاده های کشور نیز گفت: برابر آمار تا پایان روز گذشته، در مجموع تردد در سطح تمامی جاده های کشور کاهشی ۴۰ درصدی داشته است و اگر صرفا خودروهای شخصی را در نظر بگیریم میزان این کاهش بیشتر از این درصد خواهد شد همچنین در زمان تعطیلات ترددها کاهش بیشتری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته داشت. 

گفتنی است که از تاریخ یکشنبه (۲۴ مردادماه) طرح منع تردد سراسری در جاده های سراسر کشور به مرحله اجرا درآمده است و پلیس اجازه طی کردن ادامه مسیر را به خودروها نمی‌دهد. 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید