اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه گفت: اولویت اول در افغانستان باید از بین بردن خلاء قدرت و عادی‌سازی زندگی برای برقراری امنیت مردم باشد.

پیام رهبران طالبان را با خوش‌بینی محتاطانه ارزیابی می‌کنیم / ترکیه نمی‌تواند بار اضافی مهاجرت از سوریه یا افغانستان را تحمل کند

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از آناتولی نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد: ترکیه نمی‌تواند بار مهاجران افغان را به دوش بکشد.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، رئیس جمهور ترکیه در جمع سفیرانی که برای شرکت در مراسمی در مجتمع ریاست جمهوری شهر آحلات استان بیتلیس گردهم آمده بودند گفت: سربازان و دیپلمات های ما برای اطمینان از برقراری نظم در فرودگاه کابل و ادامه عملیات خروج از افغانستان، تلاش فوق العاده ای انجام می دهند.

اردوغان خاطرنشان کرد: روند خروج هموطنانمان که در شرایط دشواری در افغانستان محصور واقع شده اند، با موفقیت ادامه دارد. در کنار روابط دیپلماتیک با سازمان های بین‌المللی و سایر کشورها، از عملیات تخلیه شهروندان با همکاری نمایندگی های دیپلماتیک شان حمایت به عمل می آوریم. اولویت اول در افغانستان باید از بین بردن خلاء قدرت و عادی سازی زندگی برای برقراری امنیت مردم باشد.

وی ادامه داد: باید در افغانستان دولتی فراگیر که بازتاب همه اقشار جامعه باشد، تشکیل شود. فعلاً پیام رهبران طالبان را با خوش‌بینی محتاطانه ارزیابی می‌کنیم. البته اقدامات طالبان تعیین کننده روند بعدی در افغانستان خواهد بود نه حرف‌هایشان.

اردوغان همچنین اضافه کرد: باید بگویم ترکیه که در حال حاضر میزبان بیش از ۵ میلیون پناهجو با موقعیت‌های مختلف است، نمی‌تواند بار اضافی مهاجرت از سوریه یا افغانستان را تحمل کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید