محمدعلی ابطحی، چهره سیاسی اصلاح‌طلب گفت: توصیه بنده این است که پرونده هسته‌ای را از وزارت خارجه بگیرند تا وزیر خارجه بتواند فرصت پیدا کند و به حل مسائل دیپلماسی و روابط بین کشورها بپردازد تا در نتیجه موفق باشد.

چشم‌انداز حل مشکلات را توسط این کابینه روشن نمی‌بینم / حضور محسن رضایی ممکن است فضای تیم اقتصادی را دچار مشکل کند

به گزارش سلام نو، محمدعلی ابطحی چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که رأی اعتماد مجلس به کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی را چگونه دیدید؟، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: رأی مجلس به کابینه رییسی چندان رأی غیرمترقبه ای نبود طبیعتا با توجه به همدلی بین رئیس جمهور و مجلس و هم نظربودنشان، انتظار می رفت که کابینه دولت رأی بیاورد. احتمالا در رابطه با یک موردی هم که رأِی نیاورده، یک توافق ضمنی از قبل صورت گرفته است. البته در این باره اطلاعی ندارم بلکه آنچه به نظرم می رسد این است که توافق قبلی شده بود.

رأی مجلس به کابینه پیشنهادی چندان غیرمترقبه نبود

او افزود: طبیعتا این کابینه باید براساس دیدگاه هایی که آقای رئیسی و مجلس به صورت مشترک دارند به جمع بندی برسند و مسائل را حل و فصل کند به همین دلیل چندان معتقد نیستم که رأی مجلس به کابینه پیشنهادی چندان غیرمترقبه بوده باشد.

محمدعلی ابطحی درپاسخ به این سوال که اقدام مجلس را در رأی اعتماد به اکثریت اعضای کابینه رئیسی، نشانه تعامل با دولت می‌بینید یا اینکه به نوعی با دولت مماشات کرده است؟ تصریح کرد: خیر. من نشانه یک توافق کلی تر و سطح بالاتری می بینم که قرار بوده همه اینها یکدیگر همکاری کنند و نمی خواستند تحت چارچوب اصولگرایی، این توافقی که وجود داشته بهم بخورد در واقع نشاندهنده این است که یک جریان همفکر دارند با یکدیگر همکاری می کنند.

محسن رضایی باعث اختلاف در کابینه رئیسی می شود؟

دشوار است این کابینه بتواند پاسخگوی بحران فعلی کشور باشد

این چهره سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به این سوال که در مجموع آیا این وزرا در حد و اندازه وزارتخانه هایی که انتخاب شدند، بودند؟ اظهار کرد: طبیعتا سخت و دشوار است که این مجموعه بتواند پاسخگوی بحران فعلی کشور در حوزه های مختلف باشد و حل و فصل کند.

ابطحی گفت: پیش بینی من این است که شرایط به سمتی برود که وزرا  از نظر کارآمدی و حل مشکلات مختلف دچار مشکل شوند اما در حال حاضر آرزو می‌کنم که بتوانند موفق باشند اما با وضعیت مشکلات فعلی، من چندان چشم انداز حل مشکلات را توسط این کابینه روشن نمی بینم.

او درباره تیم دفاعی، سیاسی و امنیتی کابینه رئیسی، تصریح کرد: بخش سیاسی کابینه بخشی است که وزارت کشورش براساس نگاه امنیتی که برای مراقبت از بحران های اجتماعی تعبیه شده، انتخاب شده است در مورد وزارت اطلاعات و وزارت خارجه می توان گفت با توجه به اینکه آقای رئیسی این کابینه را انتخاب کرده است و شرایطش را می توان درک کرد معتقدم که انتخاب های مناسبی بوده است. به این دلیل که وزارت اطلاعات یک نگاه و نفس جدیدی دارد. وزیر اطلاعات وزیر متفاوتی با وزرای قبلی است، با کار آشنایی دارد ضمن اینکه جزو تا حدودی با فضای سپاه پاسداران هم می تواند هماهنگ باشد. 

پرونده هسته ای باید از وزارت امور خارجه گرفته شود

ابطحی گفت: در مورد وزیر امور خارجه هم، توصیه بنده این است که پرونده هسته ای را از وزارت خارجه بگیرند تا وزیر خارجه بتواند فرصت پیدا کند و به حل مسائل دیپلماسی و روابط بین کشورها بپردازد تا در نتیجه موفق باشد در غیر این صورت آن حجم بالای کار، همانطور که در دوران آقای ظریف هم اتفاق افتاد و آقای ظریف را درگیر یک پرونده بسیار سنگینی کرد که ممکن بود او بتواند آن نیرو را برای ارتباط سازی با منطقه و کشورهای مختلف بگذارد، به وزیر خارجه وارد می‌شود.

تیم اقتصادی رئیسی با دو فرمانده

این چهره سیاسی اصلاح طلب درباره تیم اقتصادی کابینه رئیسی نیز عنوان کرد: به هر حال همانطور که آقای رئیسی در مورد ترکیب تیم اقتصادی گفتند می‌خواستند با محوریت آقای مخبر باشد که البته رئیس بانک مرکزی بسیار تعیین کننده است. معتقدم حضور آقای محسن رضایی در تیم اقتصادی، ممکن است فضای تیم اقتصادی را دچار مشکل کند به این دلیل که فرمانده اقتصادی متفاوت با نظرات متفاوت و با روحیات متفاوت است و کشور تحمل این اختلاف نظرات را ندارد.

ابطحی گفت: اما این دو فرماندهی بودن در اقتصاد، کشور را با مشکل مواجه می کند امیدوارم در این مسئله به هم افزایی برسند اما معمولا با این وضعیت، خدا کند که یک بخش، مشکلات را به گردن بخش دیگری نیندازد. با حضور محسن رضایی در تیم اقتصادی،بحث دو فرماندهی در تیم اقتصادی مطرح می شود روحیات آقای رضایی این است که کمی فراگیر عمل می کند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۳دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید