معاون درمان علوم پزشکی مشهد گفت:حدود ۲۰ نفر از بیماران کرونایی در دو بیمارستان قائم و امام رضا مبتلا به قارچ سیاه هستند.

ابتلای ۲۰ نفر به قارچ سیاه  در مشهد

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر شاپور بدیعی معاون درمان علوم پزشکی مشهد گفت: هم اکنون بیماران مبتلا به قارچ سیاه تحت درمان هستند، داروی درمان این بیماری آمفوتریسین بی است که بسیار کمیاب است ولی با تمهیدات معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده است و امشب پارت اول آن در بیمارستانها توزیع خواهد شد.

وی افزود:طبق گزارشات واصله تمام بیماران مبتلا به قارچ سیاه در مشهد از بیماران کرونایی بودند، ویروس دلتا زمینه‌ی ضعف سیستم ایمنی را فراهم میکند و از آنجا که قارچ سیاه در پی ضعف سیستم ایمنی به وجود می‌آید بیمار را مبتلا می‌کند.

معاون درمان علوم پزشکی مشهد ادامه داد: به تمام بیمارستانها علوم پزشکی مشهد هشدار داده شد که ویروس دلتا به دلیل ایجاد ضعف سیستم ایمنی می‌تواند باعث بروز قارچ سیاه شود .

دکتر بدیعی بیان کرد:فقط یک دهم درصد از بیماران کرونایی به قارچ سیاه مبتلا می شوند لذا به تمام متخصصین در این حوزه هشدار داده شده است .

وی تصریح کرد:کمیته کنترل عفونت در بیمارستانها داریم که از ابتدای پیک چهارم آموزش های لازم را دیدند تا در صورتیکه علائم بیماری قارچ سیاه وجود داشته باشد پیگیری‌های لازم را انجام دهند و درمان بیمار هرچه سریعتر شروع شود که این اقدام در سطوح بیمارستانی به طور کامل انجام شده است .
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید