در حال‌حاضر وضعیت کرونا در مازندران به نسبت متفاوت است و احتمالا از پیک عبور کرده‌ایم

کرونای «لامبدا» به مازندران رسید؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه روند ابتلا به بیماری کرونا در مازندران کاهشی است، گفت: گزارشی از ویروس لامبدا در مازندران نداشته‌ایم.

سیدعباس موسوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران،ضمن رد اخبار منتشره در مورد شیوع ویروس سویه لامبدا در مازندران گفت: هنوز آزمایش سیتولوژی در مورد ویروس لامبدا در مازندران نداشته‌ایم. باید در این مورد آزمایش‌های پی سی آر سیکوئنسینگ شود و براساس آن تشخیص داده شود که موردی در این ارتباط به ما گزارش نشده است.

موسوی در ارتباط با آخرین وضعیت کرونا در مازندران گفت: در حال‌حاضر وضعیت کرونا در مازندران به نسبت متفاوت است و احتمالا از پیک عبور کرده‌ایم. در برخی استان‌ها ممکن است روند ابتلا افزایشی باشد، اما برای ما به احتمال قوی کاهشی است. به دلیل کاهشی بودن ابتلا در مازندران در حال‌حاضر وضعیت بهتر است.

او درباره تاثیر واکسیناسیون بر میزان ابتلا و فوتی گفت: واکسیناسیون را از سنین بالا شروع کرده‌ایم که در آن سنین اثربخش بوده است. در این ارتباط مطالعه هم کرده‌ایم و اطلاعاتش را منتشر می‌کنیم. ابتلا به کرونا در حال‌حاضر بیشتر در گروه‌های سنی که واکسن نزده‌اند، اتفاق می‌افتد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید