حقایق شگفت انگیز زیادی درباره برخی از مکان‌های تفریحی کوالالامپور وجود دارد که تا به حال حتی به گوش‌تان هم نخورده است، در این گزارش به معرفی دانستنی‌های خواندنی و جالب در مورد برخی از مکان‌های تفریحی کوالالامپور پرداخته‌ایم که با شنیدن آن شگفت‌زده خواهید شد.

حقایقی جالب درباره مکان‌های تفریحی کوالالامپورکه با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

اگر قصد یک سفر خوب و خاطره انگیز به همراه خانواده یا دوستان خود به خارج از کشور دارید، کشور مالزی از گزینه‌های مناسبی برای این سفر برخوردار است.

این کشور اسلامی که در جنوب شرق آسیا واقع شده، پر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی و فرهنگی است، پس در سفر به مالزی و برای خرید بلیط هواپیما کوالالامپور با فلایتیو همراه باشید تا با هم گذری به جاذبه‌های دیدنی این شهر داشته باشیم.

هرچند که مالزی کشوری مذهبی به حساب می‌آید، اما مردم در این کشور با عقاید مختلف در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند و کشور مالزی و مخصوصاً پایتخت آن کوالالامپور تمامی ویژگی‌های یک سفر خاطره‌انگیز برای شما را دارد که می‌توانید در آن هم از طبیعت زیبایش بهره ببرید و هم در کنار آن با مذهب و فرهنگ‌های متفاوت آشنا شوید و در انتها با حضور در بازارهای مثل محله چینی‌ها برای خود و یا بستگان‌تان خرید کنید.

غار باتو (غار میمون‌ها) / Batu Caves

باتو کیو یا مجموعه غارهای باتو که به غار میمون نیز شهرت دارد، یکی از عجیب‌ترین و جالب ترین غار طبیعی در جهان و معروف‌ترین و پر بازدیدترین جاذبه‌های توریستی و گردشگری کشور مالزی با قدمت چهارصد ساله است و هر گردشگری که بلیط هواپیما کوالالامپور را خریداری می‌کند، حتماً از این غار شگفت‌انگیز بازدید خواهد کرد.

این غار که در حدود ۱۳ کیلومتری شمال شهر کوالالامپور قرار دارد، از اماکن مقدس و محل بسیار مهم برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است و با پله‌های فراوان و منظره بسیار تماشایی در کنار یک مجسمه بزرگ از خدای مورگان و چند معبد کوچک، به عنوان دیدنی‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه گردشگری کوالالامپور به حساب می‌آید.

غار باتو که در میان اهالی آن منطقه به عنوان نیایشگاه غاری نیز استفاده می‌شود، از یک تپه بزرگ آهکی که سه غار اصلی و بزرگ و چندین غار فرعی کوچک تشکیل شده است، که اصلی ترین آن‌ها در انتهای پله‌ها قرار دارد و معبد اصلی نیز در داخل آن نگهداری می‌شود .

این سه غار در نقاطی بهم وصل می‌شوند و کاربرد هر یک با دیگری متفاوت است، یکی از این غارها به عنوان زیارتگاه کاربرد دارد و دیگری به عنوان موزه و آن یکی هم به دلیلی دسترسی سختی که دارد، مکانی برای گونه‌های نایاب و کمیاب جانوری و گیاهی شده است.

غارهای باتو مکان اصلی برگزاری جشنواره سالانه تایپوسام "Thaipusam" در کشور مالزی است که هر ساله در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه به مناسبت سالروز تولد پسر شیوا با حضور هزاران گردشگر داخلی و خارجی برگزار می‌شود و برخی از پیروان هندو و شرکت‌کنندگان در این مراسم، با سوراخ کردن بدنشان به وسیله سوزن، قلاب‌ و سیخ‌ های کباب و آویزان کردن قلاب‌های فلزی از خود، نذر و دعای خود را به خدایان خود نثار می‌کنند و فردی روحانی در بالای تپه منتظر آنهاست تا بر روی‌شان خاکستر بپاشد و نذرشان مورد قبول واقع گردد.

برای رسیدن به ورودی غار باتو باید از ۲۷۲ پله بالا بروید و این غار علاوه بر این‌که یک جاذبه زیبای طبیعی است، مکانی مذهبی نیز قلمداد می‌شود و یکی از معروفترین معابد و مقدس‌ترین مکان مذهبی آیین هندو در خارج از کشور هندوستان است که ‌همه ساله بیش از ۵/۱ میلیون نفر گردشگر و زائر را برای بازدید و زیارت به این مکان می‌کشاند و از این رو این معبد را به یکی از پر بازدیدترین اماکن مذهبی جهان بدل کرده‌است.

وجه تسمیه این نیایشگاه به غار باتو به علت نزدیکی به تپه‌ها و مجموعه غارهای اطرافش و نزدیکی به رودخانه باتو که در پشت مجموعه واقع شده‌ و در داخل محوطه نیز جریان دارد، است و همچنین به دلیل وجود میمون‌های فراوان در داخل این غارها به غار میمون‌ها نیز مشهور است.

غار باتو وقف لرد موروگان (خدای جنگ و پیروزی آیین هندو) است و در ابتدای ورودی غارها، مجسمه طلایی رنگ بزرگ خدای جنگ هندو را حین ورود به غارها در کنار پله‌ها به حالت ایستاده می‌توانید ببینید، این مجسمه خدای مورگان(Lord Murugan)  که نمادی برای جنگ محسوب می‌شود و به اعتقاد آنها از هندوها در برابر شر و بدی محافظت می‌کند به ارتفاع ۴۲٫۷ متر (۱۴۰ فوت) بلندترین مجسمه مالزی و همچنین دومین مجسمه بلند یک خدای هندو در جهان است که از سال ۲۰۰۶ در این مکان نصب شده است.

علاوه بر مناظر چشم‌نواز و طبیعت زیبا، مجسمه‌ی بلند و طلایی هندو و مجسمه‌های تاریخی و زیبا درون غارها، در داخل داخل غارها زیارتگاه‌های متنوع و نقاشی‌های دیواری بسیاری وجود دارد که همگی تصویری از اسطوره‌های آیین هندو است.

حقایقی جالب درباره مکان‌های تفریحی کوالالامپورکه با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

محله چینی‌ها / China Town

محله چینی‌ها محله شلوغ و همیشه بیدار در خیابان پتالینگ Petaling در دل شهر کوالالامپور است، این محله یکی از مناطق محبوب و پر تردد و از جاذبه های گردشگری این شهر است که در بین مردم محلی به نام خیابان «چی چئونگ کای» به معنی کارخانه نشاسته

(Chee Cheong Ka)  هم شناخته می شود و هرگردشگری که بلیط هواپیما کوالالامپور را خریداری می‌کند حتماً در برنامه‌ تفریحی خود سفر به این مکان دیدنی را نیز در نظر می‌گیرد.

گردشگران می‌توانند هر چیزی که نیاز دارند را با قیمت بسیار پایین در این محل خریداری کنند و به دلیل قیمت خوب اجناس و کالاهای ارزان قیمت و مقرون به صرفه بودن آنها، بهترین محل برای خرید سوغاتی برای گردشگران است.

در این بازار که در کنار مغازه‌ها، افراد زیادی مشغول دستفروشی هستند، هر چه بخواهید می توانید پیدا کنید، از گیاهان دارویی گرفته تا کالاهای تقلبی و در این بازار فروش اجناس بدلی و ارزان قیمت بسیار رایج است و افراد می‌توانند بدل خیلی از اجناس مارک‌دار و معروف را در این بازار تهیه نمایند.

در کنار مغازه‌ها و دستفروشان این بازار، رستوران‌های چینی زیادی وجود دارد و بوی غذاهای مختلف از کلوچه های بخارپز تا غذاهای دریایی در هر گوشه‌ای از این بازار به مشام می‌رسد و باعث جذب گردشگران به سمت خود می‌شود تا برای یکبار هم که شده این غذاها را امتحان نمایند.

وجه تسمیه نامگذاری این محل به دلیل ورود چینی‌ها به این منطقه در اوایل سال ۱۸۰۰ بود که با ساخت خانه و فروشگاه‌هایی به سبک معماری چینی به این منطقه هویت بخشیدند.

معبد تیان هو (معبد تین هو) Thean Hou Templ /

معبد تیان هو یا معبد تین هو، از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین معابد چینی‌ها در جنوب شرقی آسیا است که به عنوان یک معبد هندو در سال ۱۸۷۳ میلادی با مبلغی بالغ بر ۷ میلیون رینگیت مالزی با ترکیبی از سبک‌های معماری سنتی و مدرن، توسط چینی‌های فرقه هاینانیز کوالالامپور در کشور مالزی ساخته شده و امروزه توانسته لقب کهن‌ترین و قدیمی‌ترین معبد هندو مالزی را به خود اختصاص دهد.

حقایقی جالب درباره مکان‌های تفریحی کوالالامپورکه با شنیدن آن شگفت‌زده می‌شوید!

این معبد که به معبد الهه بهشت نیز شهرت دارد یکی از بزرگترین معابد بودایی در مالزی است که طبق مذهب بودائیان، به «تیان هو» مادر آسمان‌ها و الهه محافظ ماهیگیران، وقف شده است.

معبد «تیان هو» با سه ورودی در چهار طبقه و با معماری خیرکننده چینی در زمینی به وسعت ۶ هزار و ۷۵۸ متر مربع در جنوب غربی شهر کوالالامپور، خیابان جالان کلانگ لاما و در بالای تپه های رابسون و کنار بزرگراه فدرال واقع شده است و چشم‌انداز زیبایی از شهر را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد.

اگر قصد سفر به مالزی و خرید بلیط هواپیما کوالالامپور را دارید حتماً گردش در این معبد زیبا را نیز به برنامه خود اضافه نمایید.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید