وقتی لیست کارهای خود را تهیه می­‌کنید، همه چیز را به ۴۰ قسمت کوچک تقسیم کنید. این امر به این دلیل است که حتی وقتی نیمی از این کارها را انجام می­‌دهید، در واقع ۲۰ موفقیت فردی کسب کرده اید!

احساس ناکارآمدی چیست و چگونه می­‌توان به آن غلبه کرد؟

یا تا به حال یکی از آن روزها را تجربه کرده­اید که در آن فهرست کارهای مهم زیادی برای انجام دادن دارید و هیچ­کدام از آن­ها را انجام نداده‌­اید؟ وقتی در جامعه­‌ای زندگی می­‌کنید که در آن مشغله کاری زیاد است، حتی در حالت قرنطینه نیز فشار زیادی به شما وارد می‌­شود و احساس ناکارآمدی می‌­کنید.

احساس ناکارآمدی احساسی است که در پایان روز یا بعد از فعال­ترین قسمت روز به سراغ افراد می­‌آید. اغلب هنگام کار در خانه، این فرض وجود دارد که ما زمان بیش­تری برای انجام کارهایی که به تعویق انداخته‌­ایم خواهیم داشت اما این­طور نیست. در حال حاضر و در شرایط قرنطینه به نظر می‌­رسد مردم کار بیش­تری انجام می­‌دهند و انتظار می‌­رود که کار بیش­تری انجام دهند، زیرا کارفرمایان می‌­دانند که افراد در خانه نشسته‌­اند. اولین قدم برای کاهش احساس کمبود بهره­‌وری این است که با خود و زمان خود واقعی باشید. اگرچه احساس می‌­کنیم حواس پرتی‌­های ما با کاهش زندگی اجتماعی و رفت و آمد کم­تر، کاهش یافته است اما مواردی مانند تماس­های تصویری که ساعت­ها به طول می­‌انجامد می­تواند بار سنگینی را برای ما به همراه داشته باشد.

چگونه احساس ناکارآمدی را مدیریت کنیم

۱. انتظاراتی که از خود در طول یک روز دارید را مشخص کنید

حداقل کارهای شما برای گذراندن در یک روز چیست؟ در واقع چه کارهایی باید انجام شود و بهتر است چه کارهایی انجام نشود؟ بنابراین اغلب ما کارهایی را که باید در طول روز انجام دهیم را مشخص نمی­‌کنیم. ما معمولا با یک لیست مبهم از کارهایی که باید انجام شود روبرو هستیم که مدام کارهای دیگر را به آن اضافه می­‌کنیم. بنابراین ما می‌­توانیم روز خود را با کارهای بیش­تری نسبت به زمان شروع، به پایان برسانیم و در نتیجه احساس ناکارآمدی از بین می­رود.

۲. کارهایی که در یک روز معین انجام می دهید را ثبت کنید

وقتی لیست کارهای خود را تهیه می­‌کنید، همه چیز را به ۴۰ قسمت کوچک تقسیم کنید. این امر به این دلیل است که حتی وقتی نیمی از این کارها را انجام می‌­دهید، در واقع ۲۰ موفقیت فردی کسب کرده اید!  برای هر تلاش خود یک ستاره در نظر بگیرید! یک اشتباه رایج این است که اغلب افراد به اشتباهات خود نگاه می­‌کنند نه آن­چه که درست انجام داده‌­اند. ما باید به آن­چه به عنوان نوعی انگیزه برای روز بعد باقی می­‌ماند نگاه کنیم.

۳. برای انجام هر کاری زمان محدودی مشخص کنید

وقتی در مورد آن­چه باید در یک روز معین انجام شود برنامه‌­ریزی دقیق و مشخص انجام دهید، آنگاه کم­تر احساس ناکارآمدی می­‌کنید. برای مثال اگر قرار است پروژه­ای را تا پنجشنبه به پایان برسانید و اکنون دوشنبه است، برنامه دقیقی بچینید تا قبل از پایان روز پنجشنبه کار خود را به پایان رسانده باشید.

۴. عواقب به تعویق انداختن کارهای خود را بسنجید

گاهی اوقات اگر در انجام کارهای خود کوتاهی کنید، ممکن است عواقب بدی به همراه داشته باشد. اگر قرار است هر روز ساعت ۴ بعد از ظهر به پرنده خود غذا بدهید و چهار روز این کار را انجام ندهید، این بی توجهی عواقب بدی خواهد داشت. با خودتان در مورد این که آیا انجام به موقع کارهایتان موضوع مرگ و زندگی است، ارتباط برقرار کنید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید