از نعنا استفاده کنید: پس از غذا خوردن از محصولاتی که از نعنا ساخته شده‌اند استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از عرق نعنا استفاده کنید. با استفاده از عرق نعنا می‌توان شربت نعنایی بسیار خوشمزه‌ای درست کرد که علاوه بر کمک به هضم غذا می‌تواند بو بد دهان را از بین ببرد.

چطور بوی سیر در دهان را از بین ببریم؟

از بین بردن بو بد دهان یکی از مشکلاتی است که تقریبا همه افراد با آن دست به گریبان شده‌اند. بوی بدن در دهان معمولاَ بعد از خوردن یک سری از مواد غذایی به وجود می‌آید که افراد با دانستن این موضوع بازم هم تمایل به استفاده از آن ماده غذایی خاص را دارند. بله منظور ما موادی مانند سیر و یا پیاز است که بو بدی در دهان ایجاد می‌کنند، اما این بو بد در مقایسه با خواصی که سیر و پیاز دارند بسیار کم اهمیت است. سیر یکی از بهترین آنتی اکسیدان‌های طبیعی است که استفاده از آن برای بدن بسیار مهم و حیاتی است. در این مقاله قصد داریم با شما روش‌هایی را به اشتراک بگذاریم که با استفاده از آنان می‌تواند بو بد ناشی از سیر خام در دهان را از بین ببرید.

چطور بو بد سیر را از بین ببریم؟

· از نعنا استفاده کنید: پس از غذا خوردن از محصولاتی که از نعنا ساخته شده‌اند استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از عرق نعنا استفاده کنید. با استفاده از عرق نعنا می‌توان شربت نعنایی بسیار خوشمزه‌ای درست کرد که علاوه بر کمک به هضم غذا می‌تواند بو بد دهان را از بین ببرد.

· سبزیجات بخورید: توصیه ما به شما این است که از مواد سبزی که به عنوان سبزی خوردن می‌شناسید استفاده کنید. از ریحان و نعنا موجود در سبزی خوردن بخورید تا بو سیر از دهان شما گرفته شود.

· آدامس بجوید: آدامس‌های زیادی وجود دارند که همگی با عطر خوشی که در دهان ایجاد می‌کنند بو بد را از بین می‌برند.

· چای خشک بجوید: چند دانه چای خشک را درون دهان گذاشته و شروع به جوییدن کنید. تاثیر آن در از بین بردن بو شما را شگفت­زده خواهد کرد.

· مسواک بزنید: بهترین روش برای از بین بردن بو مسواک زدن است.

· از دهان شویه استفاده کنید: شما می‎‌توانید پس از مسواک زدن از دهان شویه استفاده کنید تا بو بد به طور کامل از بین برود.

· لیمو ترش بخورید: لیمو ترش تازه و یا آب لیمو که در خانه همه ایرانی‌ها پیدا می‌شود می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای از بین بردن بو بد سیر در دهان شود.

· قهوه بنوشید: قهوه جزو یکی از بهترین گزینه‌ها برای از بین بردن هر نوع بو بدی در دهان است. نوشیدن قهوه در صبح هنگام نه تنها شما را سرشار از انرژی می‌کند بلکه بو بد دهان را از بین می‌برد.

· گردو بجویید: گردو نیز به دلیل آنزیم‌های ضد بویی که در ترکیباتش دارد می‌تواند در از بین بردن بو به شما کمک کند.

چرا سیر باعث به وجود آمدن بو بد می‌شود؟

 سیر حاوی آنزیم‌هایی از جمله آلیل متیل، دی سولفید، آلیل مرکاپتان و متیل مرکاپتان است که همگی در دهان بو بد را به وجود می‌آورند. علاوه بر این سیر با داشتن گوگرد و آلیسین در معده بو بد بوجود می‌آورد که باعث بدتر شدن بو بد در دهان می‌شود.

بو بد سیر چند ساعت در دهان باقی می‌ماند؟   

بو ناخوشایندی که سیر در دهان ایجاد می‌کند تقریبا  ۳ ساعت در دهان باقی می‌ماند. بهتر است که بدانید با استفاده از مواردی که ذکر شد می‌توانید ماندگاری این بو را تا حد قابل توجهی کاهش دهید.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید