جلال میرزایی، نماینده پیشین مجلس گفت: نباید به مسائلی پرداخت که توجیهی ندارند، این‌ها در ذیل این شعارهای کلی قرار می‌گیرد، ما باید بررسی کنیم آیا این افراد می‌توانند با توجه به تجربه و تخصصشان این وعده‌ها را ساری و جاری کنند یا خیر.

وزرای آموزش و پرورش و ورزش کار سختی پیش رو خواهند داشت / طیف قالیباف ملاحظاتی در ارتباط با ۳ الی ۴ وزیر دارد

به گزارش سلام نو، جلال میرزایی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره برگزاری جلسات رأی اعتماد وزرای پیشنهادی از سوی رئیس دولت سیزدهم و اینکه آیا تمام گزینه‌های پیشنهادی رأی خواهند آورد گفت: به نظر می رسد وزیر آموزش و پرورش و وزیر ورزش و جوانان کار بسیار سختی پیش رو داشته باشند که از مجلس رأی بگیرند، البته اگر عزم آقای رئیسی جزم باشد به نظرم از مجلس می‌تواند حتی برای این دو نفر هم رأی اعتماد بگیرد.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مجلس یازدهم دو جریان وجود دارد، اظهار داشت: مجلس در حال حاضر دارای دو طیف است؛ یک طیف که حاکمیتی مانند خود آقای رئیسی هستند که حدود ۱۳۰ نفر هستند و یک طیف از جریان اصولگرا هستند که جناحی عمل می‌کنند که پایداری‌ها یا طیف آقای قالیباف هستند که حدودی ۱۲۰ الی ۱۳۰ نفری می‌شوند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من آن طیفی که حاکمیتی است در نظر دارد به همه رأی دهد اما طیف آقای قالیباف به نظر می‌رسد که ملاحظاتی در ارتباط ۳ الی ۴ وزیر دارد اما این که این طیف آیا می‌تواند نفوذ خودش را حفظ و منسجم کار کند، یک مقداری پیش‌بینی‌اش سخت است.

میرزایی خاطرنشان کرد: هنگام رأی اعتماد بحث‌ها جدی نیست، این مجلس هم از لحاظ توجه با یکسری از مسائل مقداری سطحی‌تر برخورد می‌کند، مثلا درباره وزرای پیشنهادی بحثی نمی‌آیند سابقه، تحصیلات، تجربه و عملکرد گذشته افراد را در راستای وزارت خانه‌ای که قرار است برود به طور دقیق مورد ارزیابی قرار دهند که می‌توانند از پس امور بربیاید یا خیر.

وی ادامه داد: مشاهده کردیم در جلسات رأی اعتماد این روزها عمدتا یکسری بحث‌هایی مطرح است مانند این که این اشخاص ولایت‌مدار هستند، یا این‌که می‌خواهند انقلابی عمل کنند و نگاهشان به خارج نباشد، در صورتی که اگر این دوستان توجه کنند، آقای رئیسی باتوجه به رویکردی که دارد این افراد را انتخاب کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نباید به مسائلی پرداخت که توجیهی ندارند، این‌ها در ذیل این شعارهای کلی قرار می‌گیرد، ما باید بررسی کنیم آیا این افراد می‌توانند با توجه به تجربه و تخصصشان این وعده‌ها را ساری و جاری کنند یا خیر، در جلساتی که گذشت، دیدیم همان چیزهایی که آقای رئیسی می‌گوید برخی از نمایندگان موافق همین را تکرار می‌کنند و مخالفان هم عمدتا بیان می‌کنند فلانی این گونه نیست و دغدغه کارآمدی دیده نمی‌شود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید