یک متخصص چشم گفت: برای تشخیص و درمان به موقع بیماری آب سیاه چشم باید به پزشک مراجعه کنیم.

روش تشخیص و درمان بیماری آب سیاه چشم

به گزارش  سلام نو به نقل ازشفاآنلاین:قاسم فخرایی متخصص چشم و آب سیاه (گلکوم)  درباره بیماری آب سیاه چشم اظهار کرد: اکثر موارد آب سیاه به آرامی و بدون نشانی آغاز می‌شود، سن بالای ۵۰ سال و ارثی بودن این بیماری خطر ابتلا به آن را افزایش می‌دهد و  برای تشخیص و درمان به موقع این بیماری باید به پزشک مراجعه کرد.

این متخصص تصریح کرد: حساس ترین قسمت چشم، عصبی است که از سطح شبکیه به مغز می‌رود و پیام‌های بینایی را منتقل می‌کند.

او با اشاره به اینکه بیماری آب سیاه بر اثر افزایش فشار چشمی ایجاد می‌شود، گفت: این فشار اگر ناگهانی بالا رود؛ می‌تواند علائم حادی برای بیمار داشته باشد، اما اکثر این فشار به صورت تدریجی افزایش پیدا می‌کند.

فخرایی گفت: عمده بیماران در سنین بالا به بیماری آب سیاه مبتلا می‌شوند و درمان این بیماری با دارو و جراحی انجام می‌گیردو باید به هر وسیله‌ای فشار چشم را کاهش داد.

فخرایی تصریح کرد: اگر فرد دچار آب سیاه باشد و آن را درمان نکند؛ ممکن است عصب چشم آسیب ببیند و این موضوع اصلا شوخی بردار نیست و می‌تواند به نابینایی منجر شود.

او عنوان کرد: یکی از درمان‌های اصلی آب سیاه عمل جراحی آب مروارید است؛ در حالیکه ممکن است فرد اصلا آب مروارید نداشته باشد اما همراهی آب مروارید و آب سیاه بسیار شایع است.

فخرایی تصریح کرد: افراد بالای ۴۰ سال باید سالی یکبار برای بررسی به پزشک مراجعه کنند، حدود دو درصد از افراد جامعه به بیماری آب سیاه مبتلا می‌شوند.

این متخصص گفت: آب سیاه به دو دسته زاویه باز و زاویه بسته تقسیم می‌شود و آب سیاه زاویه باز جدی‌تر است. شایع‌ترین علت بیماری آب سیاه دیابت است.

او با اشاره به اینکه در اغلب موارد دید افراد مبتلا به آب سیاه باز می‌گردد، بیان کرد: یکی از علل آب سیاه تاری دید است، ولی متاسفانه، چون روند این بیماری کند است در مرحله آخر به تاری دید منجر می‌شود.

فخرایی در پاسخ به اینکه آیا قطره‌های چشمی عوارض دارد، گفت: هر دارویی عوارض جانبی دارد، قطره ریختن کار سختی است و بیماران ممکن نتوانند از دستورات پزشکی برای ریختن قطره‌ها تبعیت کنند.

او افزود: بعضی از قطره‌ها ممکن است عوارض داشته باشند، اما چاره‌ای نیست و اگر استفاده نشوند با افزایش فشار چشم فرد بینایی خود را از دست می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید