قول دولت جدید برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی شدنی است و در این راستا بایستی تمام نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط با اتفاق نظر کنار هم باشند تا این هدف محقق شود.

جزییات پرداخت وام جدید ۱۰۰ میلیون تومانی بانک مسکن

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بانک مسکن اعلام کرده که کارت‌های اعتباری ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومانی برای خرید مصالح ساختمانی عرضه می‌کند. اخیرا مدیرعامل بانک مسکن از نهایی شدن صدور کارت مصالح ساختمانی خبر داده است. کارتی با مبلغ ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان که به گفته رئیس این بانک برای پیشبرد برنامه ساخت یک میلیون مسکن رئیس جمهور دنبال می‌شود.

او گفته قول دولت جدید برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی شدنی است و در این راستا بایستی تمام نهادها و سازمان‌های ذی‌ربط با اتفاق نظر کنار هم باشند تا این هدف محقق شود.رئیس بانک مسکن تاکید کرده است: صدور کارت اعتباری مصالح ساختمانی در حال پیگیری است تا بتوانیم بخشی از تسهیلات خُرد و مسکن را در این قالب ارائه دهیم.او همچنین تاکید کرده است: وقتی این کارت شارژ می‌شود فقط برای خرید مصالح ساختمان است و سازنده نمی‌تواند آن‌را جای دیگری خرج کند.طرح صدور کارت اعتباری خرید مصالح برای انبوه سازان از سال ۹۷ در دست بررسی است، حالا گویا به مرحله نهایی رسیده و قرار است در تمام شهرهای کشور اجرا شود.

آنطور که از گفته‌های پیشین مسئولان بانک مسکن برمی‌آید صدور کارت اعتباری خرید مصالح برای انبوه سازان قرار است شامل مصالح اصلی همچون سیمان و فرآورده‌هایی مانند فولاد باشد که کاربرد بیشتری در ساخت و ساز دارند و از طرفی در بین انواع مصالح، بیشترین تاثیر را بر قیمت تمام‌شده مسکن می‌گذارند.

بنا بر اعلام بانک مذکور، بانک عامل بخش مسکن در قالب این طرح به‌عنوان نهاد واسط بین تولیدکننده مصالح و سازندگان مسکن قرار گیرد و به عنوان واسطه ارائه برخی ضمانت‌ها و تضمین تعهدات طرفین، امکان خرید وفروش غیرنقدی مصالح ساختمانی را برای هر دو سمت معامله فراهم ‌کند.معاونت مسکن شهری بنیاد مسکن هم پیش از این درباره این کارت اعتباری اعلام کرده بود: شرکت کارت اعتباری مصالح ساختمانی با همکاری بنیاد مسکن و بانک تخصصی بخش مسکن تشکیل شده و تاکنون در تعدادی از پروژه‌های بنیاد مسکن از جمله پروژه‌های اقدام ملی، تأمین مصالح کرده است.

بر این اساس قرار بوده این شرکت از بانک تخصصی بخش مسکن تسهیلات دریافت کند تا پروژه‌های اقدام ملی مسکن که در اختیار بنیاد مسکن یا سایر دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی است، تأمین مصالح شوند.

بر اساس آخرین آمار این شرکت ۴۷ میلیارد تومان مصالح را به صورت اعتباری برای پروژه‌های مسکنی خریداری کرده است.با این حال دبیرکل کانون انجمن انبوه سازان مسکن ایران مدت‌ها پیش آب پاکی را روی دست همه ریخت و صراحتا گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید مصالح ساختمانی برای تولید مسکن، آنچنان اثرمثبتی نخواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید