طی امروز و فردا (۲ و ۳ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

گزارش آب و هوا ۲ شهریور ۱۴۰۰ / هوا در کدام مناطق کشور گرم می‌شود؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از افزایش نسبی دمای هوا در نیمه غربی کشور تا آخر هفته جاری خبر داد.

صادق ضیاییان مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز (۲ شهریور) در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی نقاط کرمان، ارتفاعات و شمال هرمزگان، ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس، نیمه غربی مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت ‌پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و گیلان نیز افزایش ابر و رگبار ‌پراکنده رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: فردا (۳ شهریور) در استان‌های گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی و جمعه (۵ شهریور) در ارتفاعات البرز مرکزی بارش ‌پراکنده مورد انتظار است. با این حال جمعه و شنبه (۵ و ۶ شهریور) در بیشتر مناطق کشور جوی ‌پایدار حاکم می‌شود.

به گفته مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی، از امروز (۲ شهریور) تا آخر هفته جاری در نوار شرقی کشور وزش باد شدید ادامه دارد همچنین در این مدت دمای هوا در نیمه غربی کشور به‌ طور نسبی افزایش می‌یابد.

وی همچنین اظهار کرد: از بعدازظهر فردا تا جمعه (۳ تا ۵ شهریور) به سبب افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق، ‌پدیده خیزش گرد و خاک در برخی ساعات برای استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست همچنین از ‌پنجشنبه بعدازظهر تا جمعه (۴ تا ۵ شهریور) بخش‌های مرکزی خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج ‌پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۳ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۴ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۶ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان درباره گرم‌ترین و خنک‌ترین شهر کشور هم گفت: طی امروز و فردا (۲ و ۳ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۷ و ۴۸ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با بیشینه دمای ۳۰ و ۲۹ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.

پیش‌بینی وضعیت جوی تهران

همچنین بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی ، وضعیت جوی استان تهران طی فردا (۳ شهریور ماه)، آسمانی کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی به‌ویژه ارتفاعات شرقی در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده با احتمال رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران روزهای چهارشنبه تا جمعه (۳ تا ۵ شهریور ماه) وضعیت جوی استان، آسمانی صاف تا کمی ابری گاهی همراه با وزش باد متوسط تا نسبتا شدید در بخش‌های جنوبی با احتمال خیزش موقت گردوخاک مورد انتظار است. همچنین از امروز تا پنجشنبه (۲ تا ۴ شهریورماه) روند ملایم افزایش نسبی دما پیش بینی می شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نیز حاکی از آن است که در صبحگاه روز امروز (۲ شهریورماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از حاکمیت ناپایداری جوی، وزش باد مؤثر و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

کاهش تندی باد در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده ازن در برخی مناطق احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. رشد ناپایداری جوی و افزایش تندی باد تا اواخر وقت امروز (۲ شهریورماه) سبب کاهش غلظت ذرات معلق خواهد شد و درنتیجه برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا ( ۳ شهریورماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و عدم وزش باد مؤثر سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به دنبال دارد. تداوم این شرایط جوی در طول روز تاحدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد همچنین احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق وجود دارد.

حاکمیت جو نسبتاً آرام تا اواخر وقت چهارشنبه (۳ شهریورماه) سبب تجمع آلاینده‌ها و به‌تبع آن برقراری وضعیت نامطلوب کیفیت هوا در برخی مناطق خواهد شد، هرچند با افزایش تندی باد در ساعات پایانی تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

بنا بر این گزارش، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید