جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا و بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس در گفتگویی تلفنی پیرامون تحولات افغانستان رایزنی کردند.

گفتگوی تلفنی بایدن و جانسون درباره افغانستان

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس در ارتباط با تحولات افغانستان به صورت تلفنی گفتگو کردند.

این گفتگوی تلفنی میان سران آمریکا و انگلیس در آستانه برگزاری نشست گروه هفت درباره افغانستان، صورت گرفته است.

گفته شده در این گفتگوی تلفنی دو طرف ضمن بررسی آخرین اوضاع افغانستان، درباره ضرورت در پیش گرفتن سیاست مشترک در قبال افغانستان و هماهنگی نزدیک بحث و تبادل نظر کردند.

پیشتر اعلام شده بود که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس تصمیم دارد تا در نشست آتی سران گروه ۷ موسوم به «جی ۷» که قرار است روز سه شنبه برگزار شود، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا را (جهت تمدید مدت زمان خروج) تحت فشار بگذارد.

برخی مقامات ارتش انگلیس گفته اند که این کشور باید نظامیان خود را در فرودگاه کابل نگه دارد تا به عملیات تخلیه حتی در صورت خروج آمریکایی‌ها، ادامه دهند، اما «جیمز هیپی» وزیر نیروهای مسلح انگلیس روز دوشنبه گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که بدون روشی که آمریکا در حال انجام آن است، هیچ حمل و نقل هوایی بین المللی (از فرودگاه کابل) وجود نخواهد داشت.

وی همچنین افزود: اینکه بتوان آمریکا را متقاعد کرد که بماند یا نماند، مسئله‌ای است که به نخست وزیر و نشست گروه ۷ بستگی دارد. وی ادامه داد که توافق با طالبان جهت تمدید مدت زمان خروج نیز ضروری است.

پیش از این نیز بایدن در یک نشست خبری در پاسخ به این پرسش که آیا ایالات متحده مهلت ۳۱ آگوست (۹ شهریور) را برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تمدید خواهد کرد یا خیر، گفته بود: امیدواریم که مجبور به تمدید آن نشویم اما باید ببینیم که چقدر از این فرایند طی شده و بعد در این باره گفتگو کنیم.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید